کمبود کادر درمانی، میگرن جدید توکیو2020

کمبود کادر درمانی، میگرن جدید توکیو2020
بازی های المپیک توکیو2020 که این روزها با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می کند با دردسری جدید و آنهم کمبود نیروی کادر درمانی مواجه شده است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ژاپن تودی، پزشکان و پرستاران ژاپنی که با ویروس کرونا مبارزه می کنند فرصتی برای کمک داوطلبانه به المپیک را نخواهند داشت که این موضوع تبدیل به یک سردرد دیگر برای برگزارکنندگان مصمم به برگزاری بازیهای معوق ایجاد شده است. مدیر انجمن پزشکی توکیو ، به نمایندگی از 20هزار پزشک از ده ها گروه پزشکی کوچکتر گفته است که پزشکان و پرستاران در مواجهه با موج سوم پاندمی کرونا بیش از حد تحت فشار قرار گرفته اند و حتی نمی توانند برای حضور در المپیک فکر کنند.ساتورو آرای، نماینده پزشکی توکیو2020 خاطرنشان ساخت: "مهم نیست چگونه به آن بنگریم؛ غیرممکن است". این در حالی است که خوشه های مداوم عفونت کووید19 در ژاپن سوالاتی را درباره امکان برگزاری بازی ها در سال جاری ایجاد کرده و حمایت از برگزاری توکیو2020 را در افکار عمومی نسبت به انتقال موارد ابتلای جدید توسط ورزشکاران و تماشاگران با بحران مواجه نموده است.
در اوایل ژانویه، عفونت های جدید در ژاپن به بالاترین سطح رسید و منجر به اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و برخی مناطق دیگر ژاپن شد. هرچند ژاپن در مبارزه با ویروس عملکرد بهتری نسبت به برخی دیگر از کشورها داشته است و دولت مصمم است تا رویداد المپیک را برگزار کند تا بارقه ای برای پایان پاندمی کووید19 باشد.  به عنوان بخشی از روند آماده سازی، هفته گذشته سیکو هاشیموتو وزیر المپیک به پارلمان گفت که دولت برنامه ای برای تأمین امنیت حدود 10 هزار پرسنل پزشکی برای بازی ها دارد. آرای نیز گفت: "بازی های المپیک بدون تماشاگر بیشتر بار سنگین بر دوش پزشکان را تخفیف می دهد و نوع تفکر مقابله با شرایط را تسهیل می نماید". در حالی که احتمال برگزاری یک رویداد خالی از تماشاگر تشدید یافته است؛ برگزارکنندگان بر این باورند که حتی ذره ای خلاف این موضوع تفکر نخواهند کرد. 
 
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.