تهدید جدی ایتالیا توسط IOC

تهدید جدی ایتالیا توسط IOC
کمیته بین المللی المپیک، طی اقدامی ایتالیا را بدلیل مداخله دولت در کمیته ملی المپیک این کشور تهدید به حذف پرچم و سرود ملی در توکیو2020 کرد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روزنامه ایتالیایی لا ریپابلیکا،  در صورت عدم حل اختلاف ایتالیا در مورد دخالت دولت در کمیته ملی المپیک این کشور کمیته بین المللی المپیک  پرچم و سرود ایتالیا را از توکیو 2020 منع خواهد کرد. هیئت اجرایی IOC قرار است هنگام برگزاری نشست بعدی خود، مجموعه ای از اقدامات را در خصوص کمیته ملی المپیک ایتالیا مصوب نماید. رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا، جیووانی مالاگی طی سخنرانی در سنا تأیید کرد که کشورش ممکن است با تحریم های IOC در صورت ادامه مداخله دولتی ها در سیستم کمیته ملی المپیک مواجه گردد.
مالاگو، عضو IOC، از نخست وزیر ایتالیا جوزپه کونته خواسته است که برای جلوگیری از تحریم ، دستور اضطراری صادر نماید. ممنوعیت پرچم و سرود ایتالیا در توکیو 2020 ، در واقع این کشور را به همان وضعیت روسیه در بازی ها تبدیل خواهد کرد و از جمله مجازات هایی است که IOC می تواند برای کمیته ملی المپیک ایتالیا اعمال کند هرچند مسئولین قول داده اند که پیش از تصمیم IOC موضوع را برطرف خواهند کرد. 
 
۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.