آمادگی توکیو2020 سرفصل اصلی دستورجلسه هیات اجرایی

آمادگی توکیو2020 سرفصل اصلی دستورجلسه هیات اجرایی
آماده سازی و روند برگزاری بازی های معوق المپیک توکیو2020 از دستور جلسات اصلی نشست پیش روی هیات اجرایی IOC خواهد بود.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرانس 24، کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک امروز علیرغم وجود ابرهای تردید در خصوص برگزاری بازی های المپیک تشکیل جلسه خواهد داد. نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا ، کمیته بین المللی المپیک ، کمیته بین المللی پارالمپیک و فرمانداری توکیو به سرعت ادعاهای هفته گذشته در روزنامه تایمز مبنی بر پذیرش لغو توکیو2020 را انکار کردند. برگزارکنندگان اصرار داشته اند که این رویداد علی رغم پاندمی کرونا ادامه برگزار خواهد داشت.
افزایش مبتلایان نیز منجر به اعلام وضعیت اضطراری در چندین منطقه ژاپن شده است و این در حالی است که گفته می شود افکار عمومی به سمت لغو یا تعویق مجدد بازی ها گرایش بیشتری داشته است. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که طی مکاتبه ای با کمیته های ملی المپیک ، از آنها می خواهد که به طور فعال با دولتهای متبوع خود همکاری کنند تا "تصویر کاملی" از وضعیت واکسیناسیون در کشورهای خود داشته باشند. انتظار می رود کمیته های ملی المپیک اوایل ماه فوریه گزارش خود را به IOC ارسال نمایند. کمیته بین المللی المپیک عنوان کرده است که اولویت کسانی که بیشتر به واکسیناسیون احتیاج دارند را نخواهد شکست و نیز تأکید کرده است که استفاده از واکسن برای ورزشکاران اجباری نخواهد بود.
توماس باخ، رئیس IOC در این خصوص گفته است: "در تمام گفتگوها و اقدامات ، IOC با چهار اصل هدایت می شود: نخست، سازماندهی بازی های المپیک در یک محیط امن برای همه؛ دوم، اولویت اختصاص واکسیناسیون به گروه های آسیب پذیر، پرستاران، پزشکان و همه کسانی که جوامع ما را ایمن نگه می دارند؛ سوم، ما شرکت کنندگان در المپیک و پارالمپیک را که به آنها واکسیناسیون پیشنهاد شده است ، تشویق می کنیم که آن را پذیرند، و چهارم، واکسیناسیون اجباری نخواهد بود". 
 
۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.