التهاب توکیو2020 در پی واکسیناسیون

التهاب توکیو2020 در پی واکسیناسیون
با آغاز واکسیناسون در کشور ژاپن، نگرانی ها در خصوص برگزاری بازی های توکیو2020 ملتهب تر شده است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از واشنگتن پست، نخست وزیر ژاپن ، یوشیهیده سوگا ، هفته گذشته در سخنرانی خود پیشنهاد کرد که واکسن ها یک مولفه "اصلی" هستند و قول داد تا واکسن زدن را از اواخر فوریه آغاز کنند. انتظار می رود تا آن زمان واکسن Pfizer توسط وزارت بهداشت تصویب شود. این بدان معنی است که شهروندان ژاپنی 5 ماه قبل از شروع بازی ها، در 23 جولای، واکسیناسیون را شروع می کنند.
در ماه دسامبر ، انگلستان نخستین کشوری بود که واکسیناسیون را تصویب کرد و اولین شخص در 8 دسامبر واکسینه شد. بیش از 50 کشور در حال حاضر واکسن را تزریق می نمایند. قبل از تأیید واکسن، آزمایشات داخلی در ژاپن مورد نیاز است. ژاپن پس از توافق با شرکت های دارو Pfizer ، AstraZeneca و Moderna ، واکسن کافی برای همه شهروندان خود را تأمین کرده است. فایزر قرار است در ماه فوریه تصویب شود ، Moderna آزمایشات داخلی خود را از روز پنجشنبه (21 ژانویه) آغاز کرده است در حالی که AstraZeneca تنها یک آزمایش را به پایان رسانده است اما هنوز برای تأیید ثبت نگردیده است.
سوگا همچنین متعهد شده است که "اطلاعات دقیق مبتنی بر یافته های علمی  از جمله عوارض جانبی و اثربخشی" را برای رفع نگرانی افراد مشکوک به واکسن ارائه دهد. در مطالعه ای که توسط Lancet در سپتامبر منتشر شد ، ژاپن در میان 149 کشور مورد بررسی در خصوص اعتماد به واکسن در پایین ترین رتبه قرار گرفت. این کشور با کمتر از 25 درصد اطمینان مردم در مورد ایمنی واکسن، اهمیت و اثربخشی آن رتبه بندی شد. به دنبال واکسیناسیون شهروندان دارای اولویت، انتظار می رود عموم مردم از ماه مه به بعد به واکسن دسترسی پیدا کنند. این شرایط، برگزاری بازی های المپیک را تحت الشعاع قرارداده است. 
 
۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.