در نشست مطبوعاتی سید محمد پولادگر؛سرمربیگری تیم المپیک نوجوانان تکواندو به فریبرز عسگری رسید

24 ساعت پس از بازگشت تیم ملی نوجوانان تکواندو از رقابت هایی که نمایندگان کشورمان موفق شدند برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 88 پیش روی اصحاب رسانه ها نشست تا از موفقیتهای فدراسیونش بگوید.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پولادگر در ابتدای کلامش گفت:سال 88 سال پر حجمی برای تکواندو بود، حضور در چهار رویداد جهانی که حاصل آن یک عنوان اولی، دو مقام دومی و یک مقام سومی بود .
 وی ادامه داد:در سالجاری76 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی بدست آوردیم تا یک کارنامه درخشان برای تکواندو ثبت شود. این موفقیت با توجه به مشکلات مالی که امسال فدراسیون با آن دست به گریبان بود بسیار حائز اهمیت است.البته جدا از موفقیت های برون مرزی، در بعد داخلی هم تکواندو ایران با برگزاری مسابقات متعدد لیگ در رده های سنی مختلف نشان داد در عمل دارای یکی از پرحجم ترین و منظم ترین لیگهای  کشور است.
رئیس فدراسیون تکواندو، در ادامه خاطر نشان کرد:در بعد علمی نیز سال خوبی داشتیم با راه اندازی  دانشگاه علمی کاربردی در رشته تکواندو توانستیم، علاقه مندان بسیاری را گرد هم آوریم و نزدیک به 120 دانشجو در  رشته تکواندو  جذب کنیم که برای ما غیر منتظره بود. علاوه بر این، کسب مجوز مرکز جهانی تکواندو که فروردین ماه امسال بدست آمد اهدا محل جدید به فدراسیون تکواندو تصمیم هوشمندانه ای بود که ریاست سازمان تربیت بدنی اتخاذ کرد، چرا که ما تا خرداد ماه سال 89 می بایست این شرایط را مهیا می کردیم و با توجه به زمان محدود با اهدا مکان جدید این مشکل برطرف گردید تا با قول مساعدی که از دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی گرفتیم در هفته سوم فروردین  سال 89 با حضور وی و مسئولین ورزش کشور این مرکز افتتاح گردد.
پولادگر در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در طول مسابقات جهانی نوجوانان گفت:با نگاهی به عملکرد مسابقات نوجوانان در عرصه جهانی که اولین دوره آن از سال 1996 در مادرید آغاز شد تاکنون روند نتیجه گیری تیم ملی یک سیر صعودی منطقی داشت تا اینکه در مسابقات مکزیک توانستیم بر اساس سیر هوشمندانه به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و اگر نماینده ما در قرعه برابر رژیم اشغالگر قدس قرار نمی گرفت و یا دو بازیکن ما دچار مصدومیت جزیی نمی شدند چه بسا با امتیازات بالاتری به این مقام دشت پیدا می کردیم و این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان ما تجربه جهانی و آسیایی هم نداشتند و آن یک سهمیه ای که در آقایان نگرفتیم بر اساس یک حادثه بود.
وی درپاسخ به این سئوال که بحث شکایت ایران از بازیکن صغر سنی افغانستان به کجا انجامید گفت:ما در مسابقه حیدری با بازیکن افغانستانی به این موضوع پی بردیم که وی در مسابقات متعدد گذشته حضور داشته و در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در دانمارک نقره گرفته و در جام باشگاههای آسیا در سال 2006 نیز حضور داشت.ما این موضوع را به مسئولان برگزاری مسابقات مطرح کردیم و مدارک خود را به مسئولان فدراسیون جهانی ارائه داده ایم. واقعا صغر سنی از دوپینگ بدتر است اینکه یک جوان 22 ساله بیاید با بازیکن 16 ساله مبارزه کند ناعادلانه است .
پولادگر در خصوص اینکه سرمربیگری تیم ملی نوجوان در المپیک سنگاپور بر عهده چه کسی خواهد بود گفت:تلاش ما اینست که از تمای پتانسیل خود در کادر فنی تیم ملی نوجوانان بهره ببریم ولی برای مسابقات المپیک نوجوانان سرمربی همان مربی حاضر در مسابقات کسب سهمیه المپیک خواهد بود یعنی فریبرز عسگری!
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به موضع گیری مسئولین فدراسیون پینگ پنگ آیا اهدا این سالن به تکواندو حتمی است، گفت:این تصمیمی است که مسئولین رده بالای ورزش کشورمان گرفته اند و بعید می دانم کسی بخواهد از آن سر پیچی می کند و اگر می گویند تاکنون ابلاغیه ای نرسیده  بعید می دانم.
پولادگر در خصوص مسابقات پیش رو و احتمال میزبانی ایران گفت:ما سال آینده سه مسابقه مهم داریم یکی کسب سهمیه المپیک که در آذربایجان است، دیگری جهانی پومسه که در ازبکستان است والبته جام جهانی چین ، که سعی مان اینست که  برای میزبانی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا کاندیدا شویم که این میزبانی از بین ایران، کره و چین در نشست قزاقستان انتخاب می شود.
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ۰۹:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.