آژانس جهانی ضددوپینگ ناراضی از تصمیم دادگاه حکمیت ورزش

آژانس جهانی ضددوپینگ ناراضی از تصمیم دادگاه حکمیت ورزش

آژانس جهانی ضددوپینگ اعلام کرد که دادگاه حکمیت ورزش CAS درباره تقلیل تحریم 4ساله روسیه بدلیل تخلف سنگین دوپینگ سازمان یافته توضیحات کاملی ارائه نکرده است.
به گزارش روابط عمومی ملی المپیک و به نقل از فرست اسپرت، وادا در دسامبر 2018 پس از احراز دستکاری داده های آزمایشگاه مسکو، طی اقدامی یک بسته مجازات تحریمی چهار ساله برای روسیه اعمال کرد اما با شکایت روسیه نسبت به این تصمیم و کشاندن پرونده به دادگاه حکمیت ورزش؛ هم اکنون روسیه با 2 سال تخفیف تحریم روبرو شده که این موضوع نارضایتی آژانس جهانی ضددوپینگ را بدنبال داشته است.

هیئت تصمیم گیری دادگاه CAS اعلام کرد تنها ورزشکاران روسی که معیارهای خاصی را دارند می توانند با ملیت خنثی و بدون پرچم در مسابقاتی از جمله توکیو 2020 ، پکن 2022 و جام جهانی فیفا 2022 در قطر شرکت نمایند. روسیه در طول دوره دو ساله که اعمال تحریم ، نمی تواند هیچ رویداد مهمی را میزبانی کند و می بایست از مسابقات قهرمانی جهانی که قبلاً اعطا شده و قرار است تا فاصله 16 دسامبر 2022 برگزار شود خودداری نماید.

وادا استدلال کرد که روسیه دست به یک تلاش مرموز و پیچیده برای دستکاری و حذف داده های تحلیلی برای جلوگیری از شناسایی و تعقیب ورزشکاران دوپنگی زده است و برطرف کردن صحیح این سوءرفتارها برای سلامت ورزش ضروری است.

۲۶ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.