درخواست فرماندار شهر میزبان المپیک برای قرنطینه سراسری

درخواست فرماندار شهر میزبان المپیک برای قرنطینه سراسری

یوریکو کویکه، فرماندار شهر توکیو، میزبان بازی های المپیک 2020 از دولت درخواست کرد تا برای دومین بار وضعیت اضطراری و قرنطینه سراسری اعلام نماید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از نیویورک تایمز، مسئولین شهرهای توکیو به انضمام 3 استان دیگر از دولت ژاپن خواسته اند تا بدلیل افزایش شیوع کووید19 و بالارفتن میزان مبتلایان وضعیت قرنطینه سراسری را مجددا اعمال کند.
 فرمانداران توکیو، سایتاما، شیبا و کانگاوا طی با یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر احیاء اقتصادی ژاپن و مدیر کمیته بحران کرونا در این کشور ملاقات کرده اند که پس از این ملاقات وی اعلام کرده است که با اعمال وضعیت اضطراری برای دومین بار موافقت دارد.
 نیشیمورا گفته است که پیش از هرگونه تصمیم با کارشناسان و خبرگان حوزه پزشکی مشاوره خواهد داشت. نخستین وضعیت قرنطینه اضطراری در ژاپن در زمان حضور شینیزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن 2 هفته پس از تعویق بازی های المپیک در آوریل 2020 اعلام شد.
 در مراکز متقاضی وضعیت اضطراری هم اکنون مقررات منع عبور و مرور پس از ساعت 8 شب اعمال می شود. یوریکو کویکه، فرماندار توکیو نیز پیشتر اعلام کرده بود که شهر توکیو از افزایش همه گیری و تعداد مبتلایان روزانه به کووید19 در مرز انفجار قرارگرفته است.

۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.