رفیعی: حذف کمیته ملی المپیک بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال بود

رفیعی: حذف کمیته ملی المپیک بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال بود
وکیل بین‌المللی ورزش گفت: به نظر من حذف کمیته ملی المپیک از عضویت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بی‌سلیقگی بزرگ و بی‌تدبیری از سوی فدراسیون بود.

 

«غلامرضا رفیعی»  در خصوص حذف کمیته ملی المپیک از عضویت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: شنیدن این خبر واقعا جای تاسف دارد و تا آنجا که به یاد دارم فیفا هیچ ممنوعیتی را برای عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اعلام نکرده و حتی از این موضوع نیز استقبال هم کرده است.
 
حذف کمیته المپیک بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال بود
 
وی ادامه داد: به خاطر اینکه کمیته ملی المپیک دولتی نبوده، شایسته است که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال عضویت داشته باشد. من در مورد عدم عضویت وزارت ورزش با نظر فیفا مخالف نیستم و این موضوع منطبق با قوانین فیفا است اما در خصوص حذف کمیته ملی المپیک به نظر من یک بی‌سلیقگی بزرگ و بی تدبیری از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. 
 
وکیل بین‌المللی ورزش تصریح کرد: آقایان محترمی که در فدراسیون فوتبال نشسته‌اند، لطف کنند برای شفافیت اذهان عمومی و رفع ابهام، مستندی که به موجب آن فیفا مخالف عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی است را منتشر کنند. بعید می‌دانم هرگز مستندی در این خصوص باشد ولی اگر آقایان سئول نشین مدعی هستند که حذف کمیته ملی المپیک که واقعا جایگاه بزرگی در ورزش دارد به خاطر ممنوعیت فیفا بوده است، لطف کنند و همین امروز مستند خود را به اطلاع عموم برسانند.
رفیعی ادامه داد: واقعا باید گفت هر دم از این باغ بری می‌رسد. آقایان به جای اینکه عالی‌ترین نهاد غیر دولتی ورزش کشور را در مجمع مشارکت دهند که قطعا موجب قوام و تقویت مجمع و فدراسیون فوتبال است، اقدام به حذف آن نموده‌اند.
 
هنوز دیر نشده و فدراسیون فوتبال باید اقدام خود را تصحیح کند
 
وی خاطرنشان کرد: جالب است که براساس منشور کمیته بین المللی المپیک که فیفا نیز یک عضو آن است، مقام مافوق همه فدراسیون‌های بین المللی از جمله فیفا بوده و حتی براساس منشور کمیته بین المللی المپیک چنانچه اختلاف میان هر یک از فدراسیون‌های بین المللی از جمله فیفا به وجود آید، می‌تواند از فیفا و هر فدراسیون جهانی دیگری به کمیته بین المللی المپیک شکایت نماید. به نظر من هنوز هم دیر نشده است و اگر فیفا رسما با عضویت کمیته بین المللی المپیک مخالفت نکرده است، اقدام خود را تصحیح کند. این امر برازنده فدراسیون فوتبال خواهد بود.
آرای کمیته انضباطی جای نقد و بررسی بیشتری دارد
 
وکیل بین‌المللی ورزش درباره آرای متناقض کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در لیگ برتر، گفت: خوشبختانه تا آنجا که من اخبار آرای کمیته استیناف و تعیین وضعیت بازیکنان را دنبال کرده‌ام، این دو کمیته هر روز آرایی که صادر می‌کنند زیباتر، مستدل‌تر و منطبق‌تر با قوانین بین المللی است. البته ممکن است این دو کمیته نیز گاهی اوقات برداشت‌هایی داشته باشند که با نظر اینجانب تفاوت داشته باشد اما آرایی که کمیته انضباطی صادر می‌کند جای نقد و بررسی زیادتری داشته و از زیبایی و اتقان کمتری برخوردار است و گاهی اوقات با مشاهده بعضی از آرا و تصمیمات به نظر اینجانب تصور می‌شود که استقلال آن کمیته کمتر از استقلال کمیته استیناف و کمیته تعیین وضعیت است. 
 
وی افزود: شاید به نظر بخشی از افکار عمومی بعضی از آرای کمیته انضباطی تبعیض آمیز به نظر برسد. با کمیته استیناف و تعیین وضعیت قوم و خویش نیستم و دشمنی نیز با کمیته انضباطی ندارم. در مورد کمیته اخلاق نیز دیدگاه‌هایی دارم و انتقاداتی وجود دارد که در موقعیت دیگری به بررسی آن خواهم پرداخت.
 
فدراسیون فوتبال از هزاران عضو دیگر جامعه حقوقی ایران برای عضویت در ارکان قضایی استفاده کند
 
رفیعی عنوان کرد: آنچه که مهم است این بوده که با نهایت احترام برای اعضای همه کمیته‌ها، ای کاش قضات محترم شاغل در دادگستری تهران از عضویت در این کمیته‌ها خودداری کنند و از سایر اعضای جامعه حقوقی کشور برای عضویت در این کمیته ها استفاده شود تا خدایی نکرده تردید و شائبه‌ایی در خصوص آنها مطرح نگردد. بالاخره فدراسیون فوتبال در تهران واقع است و قضات دادگستری تهران شایسته است که خود از عضویت در این کمیته‌ها امتناع کرده و یا اینکه مجمع انتخاباتی و سایر مجامع عمومی فدراسیون فوتبال از هزاران عضو دیگر جامعه حقوقی ایران برای عضویت در ارکان قضایی استفاده کند تا خدشه‌ایی به استقلال کمیته‌های قضایی وارد نشود.
 
وی افزود: این نظر نافی آن نیست که از تلاش‌های جدی قضات محترم دادگستری تهران در ارکان قضایی چشم پوشی کنیم ولی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان که در آن قضات دادگستری تهران عضویت ندارند نمونه خوب و شایسته‌ایی برای این امر هستند که نسبتا کارنامه درخشان‌تری دارند و به قول معروف گمان مبر که به پایان رسید کار مغان هزار باده ناخرده در رگ تاک است.
 
وکیل بین‌المللی ورزش در پایان گفت: سئول نشینان دقت نمایند که در دوره ارتباطات، شفافیت را در سرلوحه کار خود قرار دهند و از زحمات آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم که هرروز اقدامات، مصوبات و تصمیمات آقایان سئول نشین منطبق با قوانین بین المللی بوده و جامعه فوتبال ایران برداشت دیگری نکند.

 

منبع:ایرنا

 

 

۱۰ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.