ثبت نام استاد اقامیری پیشکسوت کاراته به عنوان «گنجینه زنده بشری» در یونسکو

ثبت نام استاد اقامیری پیشکسوت کاراته به عنوان «گنجینه زنده بشری» در یونسکو
افتخاری برای ورزش کاراته ایران

ثبت نام استاد اقامیری به عنوان «گنجینه زنده بشری» در یونسکونام محمدباقر اقا میری رییس کمیته فنی فدراسیون کاراته به عنوان «گنجینه زنده بشری» یونسکو ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون کاراته،ثبت جهانی نگارگری در روزهای پایانی پاییز ۹۹ در جامعه هنردوست ایران، موجی از غرور و افتخار را به همراه داشت؛ ایرانیان که همواره در جهان به هنرمندی و هنرپروری شهره هستند، این بار هنری را در مجموعه آثار ناملموس جهان به ثبت رساندند که هر بیننده‌ای را مجذوب و به تحسین وامیدارد، آثاری که شأن و منزلت جهانی دارند و خالقان آن از اعصار دور تا دوران معاصر، مهر اعتباری بر هنر ایرانیان است.
هفته گذشته هنر نگارگری (مینیاتور) در پرونده‌ای مشترک میان ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان در پانزدهمین کمیته جهانی میراث ناملموس یونسکو در فهرست میراث جهانی ناملموس بشری قرار گرفت و به عنوان پانزدهمین میراث ناملموس ایران در یونسکو ثبت شد.
در کنار این رویداد مهم اتفاق دیگری هم روی داد و پنج استاد پیشکسوت این هنر اصیل به عنوان گنجینه زنده بشری یونسکو ثبت شدند که نام و اعتبار هنری‌شان میان همه علاقه مندان به ایران و هنر ایرانی، حس احترام و افتخار را بر می‌انگیزد.
ثبت جهانی نگارگری (مینیاتور) استادان «محمود فرشچیان»، «مجید مهرگان»، «مهین افشان‌پور»، «اردشیر مجرد تاکستانی» و «محمدباقر آقامیری» از پیشکسوتان این رشته به عنوان «گنجینه زنده بشری» یونسکو ثبت شدند.
محمد باقر آقا میری رئیس سبک وادوکای و یکی از اساتید و پیشکسوتان کاراته میباشد که اخیرا به عنوان رئیس کمیته فنی فدراسیون کاراته منصوب شده است.
۳ دی ۱۳۹۹ ۲۳:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.