اعزام نخستین گروه تیراندازی ایران با سلاح به مسابقات جام جهانی استرالیا

اعزام نخستین گروه تیراندازی ایران با سلاح به مسابقات جام جهانی استرالیا
نخستین گروه تیم تیراندازی ایران با 13 تیرانداز مرد و زن در دو رشته تفنگ و تپانچه صبح امروز "شنبه" تهران را به مقصد سیدنی ترک کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی  کمیته ملی المپیک؛ پیشتر قرار بود تیم تیراندازی ایران، 13 اسفندماه سال جاری ایران را برای برگزاری اردوی تدارکاتی در استرالیا و سپس شرکت در مسابقات جام جهانی تیراندازی در استرالیا کشور ترک کند، اما مسوولان استرالیا به دلیل وضع قانونی جدید در پارلمان این کشور اعلام کردند که ورود ورزشکاران ایران با سلاح به این کشور ممنوع است.

مسوولان فدراسیون تیراندازی ایران در واکنش به این تصمیم، ضمن پافشاری برخواسته‌های به حق ایران، این مسئله را به اطلاع فدراسیون جهانی تیراندازی رساندند تا این نهاد بین‌المللی با این اقدام خودسرانه که به نوعی دخالت سیاست در ورزش محسوب می‌شود، برخورد کند.

گفتنی است،‌ پس از تلاش‌های مسوولان فدراسیون تیراندازی ایران، مسوولان استرالیا سرانجام تسلیم خواسته به حق ایران شدند و بعد از ظهر روز گذشته "جمعه" آمادگی خود را برای پذیرش تیراندازان ایران به همراه سلاحشان،‌ اعلام کردند.

از آنجا که مسوولان فدراسیون تیراندازی ایران چند روز زودتر از موعد مقرر، روادید و حتی بلیط‌های تیم تیراندازی ایران را آماده کرده بودند، گروه نخست تیم تیراندازی ایران بلافاصله با 13 تیرانداز و پنج همراه ‌ساعت 4 روز شنبه تهران را به مقصد سیدنی ترک کرد.

لازلو سوچک به‌عنوان سرمربی تیم تفنگ، ولادیمیر گالیا بوویچ به‌عنوان سرمربی تپانچه، بیتا سبزی به‌عنوان مربی، مهدی پورصالحی به‌عنوان مربی و امیر‌محمود ضربتی به‌عنوان سرپرست تیم ملی ایران را در این سفر همراهی خواهند کرد.

الهه احمدی، مریم طالبی، محجوب جلالی،‌ صابر پرستی، بهناز غلامی، ‌فاطمه حسینی، عمادالدین نراقی،‌ منیره جمور، مه‌لقا جام‌بزرگ،‌ زهرا هاشمی،‌ ابراهیم اینانلو، ‌زینب رمضانی و ابراهیم برخورداری تیراندازان نخستین گروه اعزامی ایران به این مسابقات هستند.

گفتنی است، گروه دوم ایران متشکل از شش تیرانداز (پنج مرد و یک زن) 27 اسفندماه عازم سیدنی خواهند شد.

حسین باقری،‌ داراب دهقان‌نژاد، چنگیز مصیب‌زاده، محسن نصر‌اصفهانی، مسعود مهدی‌زاده و مریم سلطانی تیراندازانی هستند که در قالب گروه دوم ایران، عازم این مسابقات می‌شوند.

مسابقات جام‌جهانی تیراندازی استرالیا از‌جمله معتبرترین مسابقات تیراندازی در دنیا بهشمار می‌رود که از 29 اسفندماه 1388 تا نهم فروردین‌ماه سال آینده در سیدنی برگزار می‌شود.

 
۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۸:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.