درحاشیه سفر رئیس کمیته ملی المپیک به مجمع عمومی شورای المپیک آسیا- عمان؛ دکتر صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر دیدار و گفتگو کرد

درحاشیه سفر رئیس کمیته ملی المپیک به مجمع عمومی شورای المپیک آسیا- عمان؛ دکتر صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر دیدار و گفتگو کرد
دکتر صالحی امیری به همراه سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازیهای المپیک 2020 توکیو و بازیهای آسیایی ساحلی سانیای چین و مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته (دوشنبه 24 آذر) با شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس کمیته ملی المپیک قطردیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،  مسئولان کمیته ملی المپیک قطر با توجه به نامزدی و رقابت این کشور با عربستان برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ ، نشستی را با مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در مسقط عمان  برگزار کردند که در این نشست دکتر صالحی امیری ضمن  تقدیر و تشکر از همکاری، دوستی و ارتباطات بسیار خوب دو کشور طی چندسال گذشته گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و قطر در طول زمان همیشه خوب بوده و امیدواریم که این رابطه بهتر هم بشود؛ همچنین در بحث ورزشی هم با توجه به ظرفیت های بسیار بالای قطر بخصوص در زیرساخت ها امیدواریم که روز به روز بتوانیم این روابط را توسعه و گسترش دهیم .
دکتر صالحی امیری با اشاره به تفاهم نامه پیشنهادی ورزش ایران و قطر اظهارکرد: خوشبختانه مفاد تفاهم نامه پیش ازاین در تهران مطرح و برای بررسی بیشتر به قطرارسال شد امیدوارم هر چه زودتر تفاهم نامه آماده و به امضا برسد تا بتوانیم همکاری را آغاز کنیم.
وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استفاده از زیر ساخت های قطر و ایران، تبادل مربی، برپایی اردوهای مشترک و برگزاری دوره های آموزشی مشترک می توان موجبات رشد سطح ورزش دوکشور را فراهم کرد.
طی این تعهد در رشته هایی که قطری ها قوی تر هستند به ما کمک کنند و در رشته هایی مثل کشتی، تکواندو، وزنه برداری و کاراته و والیبال ما به آنها کمک کنیم.
در ادامه این نشست شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس کمیته ملی المپیک قطر که جزو خانواده سلطنتی این کشور است از میزبانی و پذیرایی ایران ازهیئتی که به تهران اعزام شده بودند تقدیر و تشکر کرد و ابراز تمایلش برای حضور در ایران را اعلام کرد و گفت حتما در اولین فرصت در ایران حضور خواهم یافت و شاید در همین سفر تفاهم نامه را امضاء نهایی کنیم.
وی ادامه داد: از هیچ تلاش و کوششی برای ارتقاء سطح روابط ورزشی بین کمیته ملی المپیک دو کشور دریغ نخواهیم کرد. همانطور که شما گفتید رابطه ایران و قطر همیشه خوب بوده است و من هم تمام تلاشم را برای حفظ این رابطه خوب و بهتر شدن آن خواهم کرد؛ چراکه ایران در مقاطع بسیار حساس به کمک قطر آمده و ما هیچ گاه این خدمات را فراموش نمی کنیم و به واسطه همین خدمات دوستی و همسایگی خوب و دیرینه سعی می کنیم روابط را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.
در ادامه دیدار دکتر صالحی امیری درخصوص حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴مباحثی را مطرح کرد و اظهار داشت:  از قطر می خواهیم  به کمپینی که با همراهی ایران و کنفدراسیون  کاراته آسیا تشکیل شده است کمک کند تا بتوانیم با وجود سختی های بسیار کاراته را مجدد به المپیک برگردانیم گرچه کار سختی است و پیگیری بسیار می خواهد اما برای المپیک های بعدی باید تلاشمان را انجام دهیم.
دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی ساحلی سانیای چین و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این نشست حضور داشتند که  دکترسجادی و پیمان فخری گزارش هایی را در خصوص کاروانهای اعزامی برای بازی های پیش رو برای رئیس کمیته ملی المپیک قطر ارائه کردند و رئیس کمیته ملی المپیک قطر هم وضعیت کاروان این کشور را تشریح کرد.

۲۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.