با حضور مدرسین کمیته بین المللی المپیک (IOC):وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد

با حضور مدرسین کمیته بین المللی المپیک (IOC):وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد
از سوی دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک و با حضور 200 شرکت کننده داخلی و خارجی اولین وبینار پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در ابتدای این وبینار ضمن خیر مقدم، خطاب به شرکت کنندگان خارجی و داخلی گفت: عملکرد ورزشکار مثل دو روی یک سکه است. یک روی آن فاکتورهای گوناگونی است که در عملکرد یک ورزشکار نقش دارند مانند استقامت، چابکی و قدرت که باعث توسعه و پیشرفت ورزشکار می شوند.
وی ضمن بیان اینکه روی دیگر سکه، ریکاوری مناسب، درک مناسب آسیب و برنامه های پیشگیری از آسیب است افزود: برنامه های پیشگیری از آسیب های ورزشی نقشی مهم و تأثیرگذار در عملکرد آینده ورزشکار ایفا می کند که این مهم باید مد نظر ورزشکاران، مربیان و پزشکان تیم های ورزشی قرار بگیرد.
دکتر قراخانلو در پایان و ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این وبینار بین المللی و حضور سخنرانان برجسته علمی دنیا، از اعضای دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک و دیگر مسئولین برگزاری این وبینار تشکر و قدردانی کرد و گفت: آکادمی ملی المپیک ایران می تواند کلیه نیازها و امکاناتی که ورزشکاران و مربیان از منظر علمی و عملی نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد.
در ادامه، دکتر محمد حسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و رئیس دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آکادمی ملی المپیک ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و بیان اینکه برگزاری این وبینار اقدامی بسیار مهم و بین المللی است گفت: ایده راه اندازی دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک با هدف داشتن ورزشکار سالم و تندرست از دو سال پیش و با حمایت های کمیته ملی المپیک کلید خورد.
وی افزود: پس از برگزاری جلسات مهم و مختلفی که با متخصصین حوزه های مختلف ورزشی مانند علوم ورزشی، بخش پزشکی و فیزیوتراپی و بخش های اجرایی ورزش کشور داشتیم در نهایت این دپارتمان از سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا ما هم همراه با کمیته بین المللی المپیک در ایران فعالیت های خودمان را انجام دهیم.
دکتر علیزاده ضمن اشاره به برخی فعالیت های دپارتمان مذکور مانند همکاری خوب با فدراسیون ها و دیگر سازمان های ورزشی فعال در این حوزه و برگزاری کارگاه های تخصصی برای آشنا کردن ورزشکاران و مربیان با مفهوم آسیب و پیشگیری از آسیب گفت: امیدوارم این وبینار بین المللی دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد و بتوانیم به عنوان مرکزی شناخته شده در منطقه خدمات مشاوره ای خود را ارائه کنیم.
در این وبینار بین المللی پرفسور لارس اینگربرسن مدرس دانشگاه اسلو و مرکزپژوهشی آسیبهای ورزشی  و سرگروه فعالیتهای علمی کمیته بین المللی المپیک، اورت ورهاگن رئیس مرکز همکاری‌های سلامت و ایمنی در ورزش مرکز پژوهشی کمیته بین‌المللی المپیک، تیم میر پروفسور و پزشک متخصص در موسسه ورزش و پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه سارلند و همچنین کاترین استیفن پژوهشگر برتر، دکترای تخصصی در مرکز مطالعاتی آسیب ورزشی اسلو در دانشکده علوم ورزشی و مرکز آموزش المپیک نروژ به عنوان مدرس به ایراد سخنرانی پرداختند.
شایان ذکر است وبینار مذکور به زبان انگلیسی برگزار شد و در پایان هر سخنرانی دکتر محمد حسین علیزاده، دکتر الهام شیرزاد، دکتر سید شمس الدین تقوی و دکتر علیرضا شهاب اعضای دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی به جمع بندی سخنرانی ها پرداختند.
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.