حضور رسمی اسکیت بعداز المپیک توکیودر المپیک پاریس نیز از سوی IOC اعلام شد

حضور رسمی اسکیت بعداز المپیک توکیودر المپیک پاریس نیز از سوی IOC اعلام شد

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون اسکیت، با تأیید رسمی هیئت اجرایی کمیته بین االمللی المپیک (IOC) و اعلام فدراسیون جهانی اسکیت،” اسکیت برد ” به عنوان بخشی از برنامه‌ بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود.
پس از درخواست ورود، توسط کمیته برگزاری پاریس ۲۰۲۴ در فوریه ۲۰۱۹، اسکیت برد همراه با ورزش های صعودی، موج سواری و ایروبیک حرفه‌ای در برنامه بازی های المپیک گنجانده شد.
توماس باخ رئیس IOC، در جریان کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته برگزار شد، بر تمایل جنبش المپیک برای به نمایش گذاشتن ورزش‌های شهری و متمرکز بر جوانان که می توانند در خارج از سالن‌های ورزشی عادی انجام شود، تأکید نمود. به عنوان بخشی از این تفکر و چشم انداز، مسابقات ” اسکیت برد ” در قلب شهر پاریس و در میدان کونکورد که بزرگترین میدان پایتخت فرانسه است برگزار خواهد شد.
همچنین توماس باخ – رئیس IOC اعلام نمود که ما بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ را متناسب برای جهان پس از کرونا برنامه ریزی کردیم. ما در حال کاهش هزینه ها و پیچیدگی های میزبانی بازی‌ها هستیم. در حالی که ما در بازی‌های المپیک آینده توکیو ۲۰۲۰ هم به برابری جنسیتی دست خواهیم یافت، برای اولین بار در تاریخ المپیک شاهد حضور تعداد ورزشکار زن و مرد، دقیقاً به طور یکسان خواهیم بود. همچنین تمرکز زیادی روی جوانان داریم.
ساباتینو آراکو رئیس فدراسیون جهانی اسکیت گفت:“اسکیت برد ” افتخار می‌کند که بخشی از این حرکت جدید شهری در المپیک است و ما از دیدن این سخت کوشی‌ها که به نتیجه رسیده است، هیجان زده هستیم. بویژه در این زمان‌های دشوار، ما می‌خواهیم از ورزشکاران و همه خانواده اسکیت جهان برای رشادت و فداکاری خود تشکر کنیم، و ما همچنان زیبایی ” اسکیت برد ” را به جهانیان نشان خواهیم داد.
بازی های المپیک برای اولین بار در پاریس حضور کاملاً برابرِ ورزشکاران زن و مرد را در تمامی ورزش‌ها خواهد داشت و اسکیت برد دارای ۲۲ ورزشکار مرد و ۲۲ ورزشکار زن برای هر دو رشته خیابانی و پارک خواهد بود.
در انتظار برای شرکت در بالاترین سطح مسابقات اسکیت برد در المپیک توکیو، تأیید حضور آن در بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ منجر به تقویت دوچندان ” اسکیت برد” در سراسر جهان خواهد شد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.