دبیرکل کمیته ملی المپیک:ورزش عامل نشاط اجتماعی و غرور ملی است

دبیرکل کمیته ملی المپیک:ورزش عامل نشاط اجتماعی و غرور ملی است

در جوامع امروز ورزش به عنوان یک سرمایه اجتماعی معرفی می‌شود چرا که ورزش عامل انسجام اجتماعی، غرور ملی و نشاط اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک که به همراه سید عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی جهت حضور در نشست شورای ورزش استان اصفهان و آیین تجلیل از ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰  به این استان سفر کرده بود در سالن جلسات استانداری اصفهان ضمن بیان این مطلب افزود: ورزش استان اصفهان به صورت برنامه و پروژه محور پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه ورزش نهاد اجتماعی، تربیتی، قهرمانی و حرفه‌ای است، تصریح کرد: امروز به ورزش به عنوان سرگرمی نگاه نمی‌کنند و دولت‌ها و حکومت‌ها در ورزش سرمایه گذاری کلان می‌کنند زیرا نقش آفرینی در عرصه‌های ملی و بین المللی دارد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: ورزش می‌تواند با مردم، زبان، ادیان و نژادهای مختلف گفت و گو و مناسبات بین المللی را تقویت کند.دولت‌ها اکنون تلاش می‌کنند با میزبانی بازی‌هایی مثل المپیک اقتدار ملی خود را افزایش دهند.دولت‌ها، حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی ورزش را به عنوان سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
دکتر سعیدی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود مردم را به سمت ورزش سوق دهیم و قله ورزش را به آن‌ها نشان دهیم موفق خواهیم شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بازی‌های المپیک تحت هر شرایطی با رعایت سناریوهای محتمل پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که کاروان مقتدری را به بازی‌های المپیک اعزام کنیم، بیان کرد: تاکنون ۵۲ سهمیه اخذ کردیم برای تمامی سهمیه‌گران و افرادی که شانس کسب سهمیه دارند مقرری و کمک هزینه در نظر گرفته شده که ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شود وحتی کمک‌های فدراسیون‌ها را به صورت صد درصد پرداخت شده و این فرآیند حمایتی حداکثری ما از رشته‌های المپیکی ادامه خواهد داشت و امیدواریم نتایج و دستاورد خوبی داشته باشیم.
وی افزود: در ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر ورزش در خصوص پاداش‌ها براساس آیین نامه تدوین شده اقدام خواهد شد و هر قهرمانی که برروی سکو برود بلافاصله پاداش آن‌ها را به صورت نقدی پرداخت خواهیم کرد.
عضو هیات رییس کمیته المپیک بیان کرد: استان اصفهان مهد ورزش ایران است و پیشکسوتان، بزرگان، قهرمانان و مدیران ورزشی در این استان هستند.

همچنین در این نشست سید عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز تصریح کرد:هدایت، راهنمایی و جهت‌دهی نقش اصلی در توسعه ورزش استان دارد اما در کنار ورزش همگانی و نگاه به توسعه ورزش، حمایت از قهرمانان ملی استان صورت بگیرد.
افتخاری با بیان اینکه امروز شرایط کار برای قهرمانان سخت شده است، تصریح کرد: ایام روشنی در آینده ورزش استان پیش بینی می‌شود، توجه خاص به مدارس پایه ورزش از دیگر توقعات ماست.استعدادیابی در رشته‌هایی که استان صاحب جایگاه است در عرصه‌های جهانی، آسیایی و المپیک این استان پرچم‌دار است و این مدارس به رشد و پیشرفت می‌تواند کمک کند.
 وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز بنا به مصلحتی در شرایط فعلی کشور پیشکسوتان نمی‌توانند از منازل خارج شوند اما داشته‌هایی دارند که توقع داریم سالانه یک مرتبه مورد توجه و حمایت خانواده ورزش قرار بگیرند و از فکر و ایده‌های آن‌ها استفاده شود.
در این جلسه از سند برنامه استان اصفهان با حضور دبیرکل المپیک کمیته کشور رونمایی و از ۲۲ قهرمان و ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تجلیل شد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.