کارگاه روش‌های نوین تمرین و کاربرد آنها برگزار شد

کارگاه روش‌های نوین تمرین و کاربرد آنها برگزار شد

صبح امروز کارگاه غیر‌حضوری روش‌های نوین تمرین و کاربرد آنها توسط بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک و با همکاری مرکز آموزش این مجموعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، کارگاه غیر حضوری و یک روزه روش‌های نوین تمرین و کاربرد آنها با هدف ارتقاء دانش مربیان در زمینه روش‌های نوین تمرین و استفاده از این روش‌ها در برنامه‌های تمرینی ورزشکاران برگزار شد.
در بخش نخست، دکتر محسن صاحبی در خصوص آشنایی و مقدمه ای بر تمرینات HIT , HIIT توضیحاتی را ارائه کرد.
صاحبی برنامه تمرینی موثر را نیازمند ترکیبی از نوع، شدت، مدت و تعداد جلسات تمرین برای اعمال اضافه بار بر دستگاه های مختلف بدن و ایجاد سازگاری بیان کرد و گفت: تمرین اینتروال شدید (HIIT) یکی از همین انواع تمرینات ورزشی موثر است که با دو هدف بهبود اجرای استقامتی و بهبود ترکیب بدنی انجام می شود.
محسن صاحبی در ادامه به تعریف تمرین اینتروال شدید (تمرین تکراری) پرداخت و این نوع تمرین را به عنوان مکملی تمرینی برای حجم های بالای تمرین استقامتی در ورزشکاران نخبه دانست.
فواید تمرین اینتروال شدید نظیر (آمادگی هوازی و بی هوازی، بهبود فشار خون، بهبود سلامت قلب و عروق و ...)، دلایل محبوبیت این نوع تمرین، انواع تمرینات HIIT ، متغیرهای تمرین اینتروال شدید، تعریف تمرین HIT و توضیح در خصوص برخی طرح های پژوهشی در مورد این تمرین از دیگر مباحثی بود که دکتر صاحبی به آن پرداخت.
در ادامه و در بخش دوم، دکتر حمید اراضی در رابطه با آشنایی با اصول و روش های نوین تمرین LAT-SIT- BFR- FST و همچنین برنامه ریزی، زمانبندی و نمونه تمرینات  SIT-HIT-HIIT-BFR- LAT- FST در فصول برنامه‌ریزی، توضیحاتی را به مخاطبین کارگاه ارائه داد.
اراضی ضمن ارائه توضیحی کامل به مفهوم تمرینات کاربردی (HIT, HIIT)، استفاده از برنامه تمرینی اینتروال شدید، که در زمانی کم پاسخ فیزیولوژی بهتری را ارائه می کند را موضوعی مهم در مطالعات ورزشی اخیر عنوان کرد.
از مهمترین مباحثی که دکتر حمید اراضی در این بخش به آن پرداخت عبارت بودند از: تمرینات تناوبی شدید (HIIT) و کاربرد آنها، تمرینات مقاومتی یا قدرتی عملکردی FRT  یا FST و کاربرد آنها، تمرینات با محدودیت جریان خون (BFR) و کاربرد آنها، علل محبوبیت تمرین اینتروال شدید، ملاحظات ایمنی و فواید تمرینات اینتروال شدید، تقسیم بندی شدت این تمرینات و سازگاری های ناشی از تمرین اینتروال شدید (سازگاری قلبی _عروقی، کاهش مقاومت محیطی و سازگاری عصبی _عضلانی).
شایان ذکر است شرکت‌کنندگان در کارگاه مذکور که با مدیریت ناصر پیروردی زاده مسئول بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، 10 امتیاز حضور در دوره عالی مربیگری بدنساز آکادمی را کسب کردند.
۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۵۴
کد خبر :

۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.