عباسی: ملی پوشان روئینگ برای کسب سهمیه انگیزه بالایی دارند

عباسی: ملی پوشان روئینگ برای کسب سهمیه انگیزه بالایی دارند
مربی تیم ملی روئینگ بانوان گفت: باتوجه به تغییر قوانین مسابقات، کسب سهمیه المپیک دشوارتر شده و قوانین فدراسیون جهانی کشورها را به گونه ای دشوارتر کرده که رقابت هم بین ورزشکاران داخلی و هم خارجی است و این امر کار قایقرانان را نیز بسیار سخت کرده اما انگیزه روئینگ کاران جوان ما بسیار بالاست.

سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط دختران تیم ملی روئینگ اظهار کرد: از 27 اسفند که به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوها و تمرینات بصورت حضوری لغو شد، دستگاه ارگومتر در اختیار سه دختر ملی پوش روئینگ قرار گرفت و آنان تمریناتشان را در منزل پی گیری کردند.
هر روز  صبح و عصر برنامه تمرینی جداگانه برای شکیبا وقوفی، کیمیا زارعی و زینب نوروزی ارسال می کردم و از طریق فضای مجازی ارتباط خوبی  داشتیم وبا توجه به اینکه ارگومترها مانیتور دارد تمریناتشان را رصد می کردم و با بررسی نتایج تمرینات جدید را برای آنان درنظر می گرفتم.
وی افزود: همچنین برای ایجاد انگیزه بیشتر خردادماه تست آنلاین برای رکوردگیری برگزار کردیم که از شرایطشان بسیار راضی بودم؛ شکیبا وقوفی از تیرماه و کیمیا زارعی نیز از مردادماه تمرینات پارو در دریاچه را آغاز کردند و زینب نوروزی نیز بدلیل آسیب دیدگی زانو همچنان تمرینات بدنسازی را انجام می دهد خوشبختانه پس از دو جلسه تمرین در دریاچه رکورد ورزشکاران بسیار خوب و حتی بهتر از قبل از تعطیلی اردوها بود.
عباسی  درباره شرایط برگزاری اردوها گفت:باید ببینیم شرایط بهداشتی و دستورالعمل‌ها به چه صورت است ، درحال حاضر خوابگاه  ورزشکاران نیز در حال تعمیر است امیدوارم هرچه زودتر مجوز بازگشایی اردوها را بدهند تا ملی پوشان بتوانند در خوابگاه مستقر شوند چراکه دو قایقران شهرستانی ما در منزل اقوامشان در تهران حضور دارند که باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا نیز این موضوع مشکلاتی به همراه دارد.
مربی تیم ملی روئینگ افزود: طبق برنامه ریزی فدراسیون قایقرانی 9 و 10 مهرماه مسابقات قهرمانی کشور روئینگ در دریاچه آزادی را پیش رو داریم که مقرر شد قایقرانان تیم ملی نیز در این رقابت شرکت کنند تا سطحشان سنجیده شود چراکه آخرین مسابقات کشوری تیرماه سال گذشته بود که با این فاصله یکسال و دوماه می توانیم سنجش خوبی برای پیشرفت بچه ها داشته باشیم.
وی درخصوص شرایط حریفان نیز گفت: همه حریفان در منازل خود با ارگومتر تمرین کرده اند، حتی چینی ها مسابقات ارگو برگزار کردند و تعداد زیادی رکورد جهانی را شکستند، ورزشکاران هنگ کنگی در اوایل تیرماه تمرینات پارو را آغاز کردند، کره ای ها دیرتر تمرینات خود را شروع کردند؛ در کل حریفان آسیایی و اروپایی روند خوبی داشتند فقط طبق خبری که از تیم آمریکا داشتیم حدود 18 نفر از قایقرانشان به کرونا مبتلا شدند که قطعا این موضوع روند تمریناتشان را مختل می کند.
مربی تیم ملی روئینگ درباره پیش بینی برگزاری المپیک گفت: به طور حتم بازی های المپیک 2020 توکیو در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد اما با توجه به شرایط شیوع کرونا از نظر کمی و کیفی تغییرات در شیوه برگزاری مسابقات خواهند داشت.

۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.