رئیس فدراسیون تیراندازی:برگزاری رقابت های بین المللی تیراندازی جام وحدت در دستور کار قرار دارد

رئیس فدراسیون تیراندازی:برگزاری رقابت های بین المللی تیراندازی جام وحدت در دستور کار قرار دارد
رییس فدراسیون تیراندازی در مراسم اختتامیه نخستین ‌مسابقات تیراندازی جام وحدت که با حضور 50 دانشجوی خارجی شیعه و سنی در تهران برگزار شد، پیشنهاد کرد این مسابقات در سطحی بین‌المللی برگزار شود.
به ‌گزارش روابط‌عمومی  کمیته ملی المپیک، سید‌مهدی هاشمی هفته وحدت را فرصتی برای بازشناسی ظرفیت‌های وحدت‌آفرین جهان اسلام دانست و گفت: بدون شک برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌هایی که توسط پیامبر بزرگ اسلام به مسلمانان توصیه شده، می‌تواند باعث نزدیکی بیشتر مذاهب اسلام شود.
وی در خصوص برگزاری نخستین دوره مسابقات تیراندازی جام وحدت نیز گفت: این مسابقات با هدف نزدیکی هرچه بیشتر مسلمانان حاضر در کشورمان برگزار شده است و امیدوارم سرآغازی برای گسترش روابط ورزشکاران شیعه و سنی در کشورمان باشد.
هاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه مسابقات، فرصتی ارجمند و معنادار برای ورزشکاران مسلمان است تا در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت در جهت تعمیق و تقویت وحدت مسلمانان تلاش کنند.
محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، که به‌عنوان میهمان ویژه در این مسابقات شرکت کرده بود‌، نیز اعلام کرد: چنین ابتکاراتی، راهکارهایی برای گسترش اتحاد میان مسلمین خواهد بود که باید تداوم یابد.
وی افزود: هفته وحدت نقطه مشترک مسلمانان برای برچیدن نظام ظلم و تجاوز است و برگزاری مسابقات مشترک میان مسلمانان می‌تواند نماد بارز اقتدار امت اسلامی به جهانیان باشد.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: شرکت دانشجویان شیعه و سنی در چنین مسابقاتی می‌تواند نمادی از میثاق بیشتر مسلمانان جهان به یکدیگر و استواری پیمان‌ها باشد.
در نخستین دوره مسابقات تیراندازی جام وحدت که روز پنج شنبه در رشته تفنگ بادی در تالار تیراندازی آزادی برگزار شد، حدود 50 دانشجوی خارجی از کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، اندونزی، تایلند، بورکینافاسو و یمن حضور داشتند که توسط رییس فدراسیون تیراندازی، به نفرات اول تا سوم، جوایز نفیسی اهداء شد.

۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۲:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.