با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و‌وزارت ورزش و جوانان پاکسازی دریاچه آزادی خاتمه یافت؛دکتر سعیدی: همسو با IOC برای فرهنگ سازی محیط زیستی در ورزش حرکت می کنیم

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و‌وزارت ورزش و جوانان پاکسازی دریاچه آزادی خاتمه یافت؛دکتر سعیدی: همسو با IOC  برای فرهنگ سازی محیط زیستی در ورزش حرکت می کنیم

پاکسازی دریاچه آزادی با همکاری فدراسیون قایقرانی و نجات غریق و با حضور مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عصر امروز در محل این دریاچه انجام گرفت .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، پاکسازی دریاچه آزادی که از چند روز گذشته با همکاری فدراسیون قایقرانی و نجات غریق آغاز شده بود، طی مراسمی عصر امروز به پایان رسید.
در این مراسم دکتر فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، پیمان فخری، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ،مهدی علینژاد و عبدالحمید احمدی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و معاون ورزش همگانی، مهین فرهادی‌زاد، معاون‌ ورزش بانوان وزارت ورزش ، سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی، امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو به همراه قایقرانان ملی پوش و غواصان فدراسیون حضور داشتند.
کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در ابتدای مراسم اظهار داشت : پس از ده ها سال این دریاچه که مورد استفاده قهرمانان قایقرانی قرار داشت به همت فدراسیونهای قایقرانی و نجات غریق پاکسازی شدکه این ابتکار عمل قابل تقدیر است .

 

وی در ادامه افزود : یکی از الزامات کمیته بین المللی المپیک توجه به مسایل زیست محیطی است و در همین راستا کمیته ملی المپیک با نگاه ویژه به این موضوع ،کمیسیون محیط زیست را فعال نموده که خوشبختانه تا کنون گامهای موثری در این خصوص صورت گرفته است .
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به نمادین بودن برنامه امروز ، این حرکت نمادین را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد تا با همه گیر شدن و تبدیل شدن آن به یک الگو برای سایر دستگاهها  و عموم مردم منجر به فرهنگ سازی شود .
کیکاووس سعیدی در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع محیط زیست در منشور المپیک  و ورزش خاطر نشان کرد توجه به امر محیط زیست نباید تنها به یک یا دو فدراسیون خلاصه شود بلکه مورد اهتمام همه در ورزش باشد  و برای رسیدن به محیط زیست سالم تر همه در کنار هم تلاش کنیم .
دبیر کل کمیته در ادامه ضمن تشکر از فدراسیون قایقرانی و نجات غریق در این اقدام محیط زیستی ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد توجه بیشتر به این حوزه در ورزش کشور باشیم.

دکتر مهدی علینژاد نیز گفت: تک‌بعدی‌نگری در ورزش  و عدم توجه جدی به طبیعت و در کنار حاکم شدن ورزش قهرمانی به ما ضربه زده است .
وی در ادامه افزود: از فدراسیون نجات غریق و قایقرانی به واسطه برگزاری این کار تشکر می‌کنم و این یک نماد است تا بدانیم چه آسیبی به محیط زیست وارد کردیم. پیش از این نیز فدراسیون نجات غریق این اقدامات را درچند دریاچه انجام داده است و از ایلخان نوری به خاطر تلاش‌هایش در این زمینه تشکر و قدردانی می نمایم.
در ادامه این مراسم ایلخان نوری نیز تصریح کرد: خدا را شاکرم و از تمام بزرگان در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همیشه از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم. ۳۱ ماه از مسئولیت من می‌گذرد و تمام موفقیت‌ها را مرهون‌حمایت عزیزان هستیم.
همچنین کمیسیون محیط زیست کمیته ملی المپیک از مسئولین فدراسیونهای قایقرانی و غریق نجات با اهدا لوح تقدیر تشکر و قدردانی کردند.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۲۲:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.