نزول شدید تولید ناخالص ملی در کشور میزبان المپیک

نزول شدید تولید ناخالص ملی در کشور میزبان المپیک
آمار و ارقام جدید نشان می دهد که شاخص تولید ناخالص ملی ژاپن با افت شدید تا 9/7 درصد در سه ماهه اخیر سالجاری میلادی مواجه شده است.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک وبه نقل از ژاپن تایمز، کاهش شدید سرمایه گذاری تجاری همزمان با تعویق المپیک و شیوع گسترده کووید19 آسیبهای زیادی به سومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است هر چند بنا بر پیش بینی های محققان، امید به بازگشت رونق اقتصادی و ترمیم شاخص تولید ناخالص ملی در ماههای منتهی به سال 2020 وجود خواهد داشت. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آسیبهای اقتصادی و فشارهای سنگین مالی در کشور ژاپن حتی از رکود حاکم در سالهای 1955 میلادی، یعنی 9 سال پیش از مزیبانی نخستین بازی های المپیک در این کشور نیز سنگین تر بوده است. این در حالیست که انتظار می رود ژاپن با استعفای نخست وزیر کهنه کار خود، شینیزو آبه، در شرایط پاندمی کووید19 و فشارهای اقتصادی به دنبال سپردن پست وی به یوشیهیده سوگا باشد. از سوی دیگر بنظر می رسد عزم بدنه اجرایی و وزیر ورزش ژاپن و مسئولین IOC برگزاری قطعی بازی های المپیک با هر شرایط است. 
The economy of Japan, the next Olympic host, shrank even faster than initially estimated over the three months from April to June.
 
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.