عیدی رئیس جمهور به جامعه ورزش کشور:بودجه ورزش سال آینده 5 برابر می شود

عیدی رئیس جمهور به جامعه ورزش کشور:بودجه ورزش سال آینده 5 برابر می شود
رییس جمهور از 5 برابر شدن بودجه ورزش کشور در سال 89 نسبت به سال جاری خبر داد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با توجه به اهمیت ورزش ، این بودجه را تصویب کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر محمود احمدی نژاد پنج شنبه شب در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی ورزش طی سال های 1387 و 1388 که در محل سالن ورزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) ، اظهار داشت: ورزش یک نیاز و ضرورت است، ملتی که ورزش و قهرمان ندارد نمی تواند ادامه حیات دهد، ورزش فقط یک حرکت جسمانی نیست که یک کار صد در صد فرهنگی است. در همه رشته های ورزشی اندیشه، هنر و اراده در کنار هم جمع می شوند، یعنی ورزش بدون فکر و اندیشه محال است.
دکتر احمدی نژاد ورزش را یک هنر توصیف کرد و افزود:گاهی اوقات از درخشش یک ورزشکار صدها میلیون انسان به وجد می آیند، این پدیده نگاه انسان را به زندگی سالم و اراده ها را قوی و مستحکم می کند.
وی با اشاره به بازتاب جهانی ورزش ادامه داد:در عرصه جهانی، ورزش جلوه موجودیت یک ملت است و این طور نیست که ورزشکار هنگام قرار گرفتن بر سکو فقط خودش را ببینید او ملتش را می بینید همان طور که حدود 45 سال پیش که دیکتاتورها سعی می کردند جلوی عرض اندام ملت ما را بگیرند قهرمانانی همچون محمد نصیری در وزنه برداری نام ایران و ایرانی را پرآوازه می کردند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکوفا شده است،تصریح کرد: این را هم در رشته های انفرادی و هم در رشته های گروهی به خوبی می بینیم، ورزشکاران ما عظمت ایران عزیز و توانایی های این ملت بزرگ را به نمایش می گذارند بخصوص زمانی که بر سکوی قهرمانی ایستاده و از اهتزاز پرچم کشورمان بیش از قهرمانی فردی خود خوشحال می شوند.

رییس جمهور قهرمانی در آسیا و جهان را یک هدف مقدس و وظیفه دانست و آن را برای معرفی ملت و فرهنگ متعالی ملت ایران ضروری و مهم خواند و افزود: جوانمردی، وفا، صفا، عشق و بزرگواری در بین ملت ایران موج می زند، ملتی مومن و پاک که در برابر قلدرهای دنیا ایستاده و زیر بار زورنمی رود.
دکتراحمدی نژاد خطاب به ورزشکاران و قهرمانان ملی گفت: وقتی شما روی سکوهای قهرمانی می روید همه این ارزشها و مفاهیم زیبا در دل و جان ملت ها منتشر می شود و جان می گیرد.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه از رییس سازمان تربیت بدنی خواسته تا آمار قهرمانی قهرمانان کشور را پیوسته منتشر کند، خاطر نشان کرد:امروز در دوره شکوفایی ورزش هستیم، روزانه اخبار موفقیت و افتخار آفرینی ورزشکاران را پیگیری می کنم و روزی نیست که ورزشکاران کشورمان افتخار نیافرینند .
رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در دور قبل بازیهای آسیایی رتبه ششم را کسب کرده است و با طرح این پرسش که آیا جایگاه ایران ششم است؟ تاکید کرد: ما و شما باید این جایگاه را ا رتقا دهیم و به سرعت آسیا را پشت سر بگذاریم .
رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران همواره در تاریخ جهانی بوده است مگر در مقاطعی که با فریب و انحراف از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کرده اند، گفت: صرف نظر از مقاطعی که افراد ناشایست و دشمنان وزنه های سنگین به پای ملت ایران بستند و مانع ایجاد کردند ، نگاه ، توان ، مقام ، و جایگاه ملت ایران همواره در طول تاریخ جهانی بوده است.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به افزایش اعتبارات و همچنین زیرساخت های ورزش در چهار سال اخیر گفت: باید آن قدر در ورزش سرمایه گزاری کنیم که هر جوان در هر نقطه از ایران به راحتی به امکانات ورزشی مناسب دسترسی داشته باشد.

وی از 5 برابر شدن بودجه ورزش کشور در سال آینده نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: بودجه ورزش طی چهارسال گذشته دو تاسه برابر شده است، حال در بودجه سال 89 و برنامه پنجم بندی را درنظر گرفته ایم که بر اساس آن بودجه سال 89 ورزش نسبت به سال 88 ، پنج برابر شده است و از نمایندگان مجلس می خواهیم این بودجه را تصویب کنند.
رییس جمهوری از رییس سازمان تربیت بدنی خواست تا در زمینه شکوفایی استعدادهای قهرمانی همه محدودیت ها را برطرف کند تا ورزشکاران و اعضای تیم های ورزشی بتوانند در
مکان های مناسب اردو برگزار کنند و دیدارهای تدارکاتی داشته باشند و از بهترین مربی و
کادرهای فنی بهره گیرند .
رییس جمهوری همچنین انتظار خود از ورزشکاران را مطرح کرد و گفت : امروز نام ایران افتخار
است و در همه دنیا می درخشد، لذا باید از آسیا عبور کنیم و به جایگاه های جهانی برسیم .
وی افزود : امروز در هر جای دنیا که متوجه حضور ایرانی می شوند با احترام و تکریم به او می نگرند و باید این را در همه برنامه ها و فعالیت های خود در نظر بگیریم.
احمدی نژاد بر ضرورت حفظ احترام پیشکسوت در ورزش نیز تاکید کرد و گفت : پیشکسوتان
که عمر خود را برای ورزش گذاشته اند به ایران و ایرانی عشق می ورزند و سرشارازتجربه اند
و یک جمله آنان به اندازه یک سال کلاس آموزشی ارزش دارد .
وی به ورزشکاران توصیه کرد که تمرین های ورزشی را جدی بگیرند و ی گفت : قهرمان شدن
همیشه سخت است و زحمت می خواهد.
رییس جمهوری افزود : اینکه باب شده است برخی کشورهای قهرمان بخرند و به آنان تابعیت
بدهند تا تمامی مدال ها را از آن خود کنند ارزش ندارد زیرا ارزش آن است که یک کشور از خود
قهرمان داشته باشد.
دکتر احمدی نژاد خطاب به ورزشکاران گفت: ما قول می دهیم که امکانات ورزش را افزایش دهیم شما هم قول بدهید که همه سکوهای آسیا را فتح کنید.
رییس جمهوری از ورزش به عنوان نماد فرهنگ ایران نام برد و گفت : امروز برخی ساحت پاک
ورزشی را در میادین ورزشی آلوده کرده اند برای مثال در کشتی که نماد جوانمردی است با
فریب کاری کشتی می گیرند و این بامدیریت صحنه کشتی که نوعی هوشمندی است فرق
می کند.
دکتراحمدی نژاد در این زمینه خاطره ای از مرحوم غلامرضا تختی بازگو کرد و گفت: تختی در کشتی خود قهرمانی را فدای جوانمردی کرد.
رییس جمهوری افزود: همه دعا می کنیم که تیم های ورزشی قهرمان شوند، اما قهرمانی اخلاق ،ادب، فرهنگ و جوانمردی مطلو ب است و دنیا این را از ملت ایران انتظار دارد.
دکتر احمدی نژاد با تشکر از خادمان عرصه ورزش بر لزوم حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران تاکید کرد و به دکتر سعید لو معاون خود توصیه کرد همه ورزشکاران را در چتر حمایت خود قراردهد تا هرفردی فکر اندیشه و ایده ای برای پیشرفت ورزش کشور دارد بتواند آن را دنبال کند.
رییس جمهوری تاکید کرد: باید جایگاهی در فدراسیون های وجود داشته باشد ، تا این ایده ها
جمع بندی برنامه ریزی و عملیاتی شوند.
رییس جمهوری به حرکات ورزشی که توسط جوان ایرانی و رکورد دار روپایی جهان در این مراسم انجام
شد اشاره کرد و گفت: این حرکات نشانه خلاقیت ، ابتکار و ایده است.
وی در پاسخ به ادعاهای بی پایه و اساس دشمنان نظام اسلامی، یادآور شد: من بارها اعلام کرده ام که بمب اتم ما ، جوانان و قهرمانان ورزش ما هستند و ملتی که اراده و اندیشه و فرهنگ و تمدن دارد نیاز به بمب اتم ندارد.
دکتراحمدی نژاد اضافه کرد: کسانی به بمب اتم نیاز دارند که دچار خود کم بینی هستند و پیشینه تاریخی و تمدنی که به آن افتخار کنند، ندارند.
۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۰:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.