دکتر سعیدلو تاکید کرد:ورزش باید انتظارات بجای مردم را برآورده کند

دکتر سعیدلو تاکید کرد:ورزش باید انتظارات بجای مردم را برآورده کند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی ورزش، ضمن برشمردن گوشه ای از افتخارات ورزش کشور در شش ماه اخیر بر عزم جدی این سازمان برای ایجاد جهشی بزرگ در ورزش کشور تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، متن سخنرانی دکتر علی سعیدلو ، در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی ورزش که پنج شنبه شب در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران و با حضور دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور ،بر گزار شد ، به شرح زیر است:
سلام و درود به پیشگاه حضرت ولی عصر امام زمان مهدی موعود (عج) و درود و سلام به روح بلند و پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای و سلام خدمت بزرگواران، ورزشکاران عزیز و پیشکسوتان.عرض ارادات و احترام خدمت رییس جمهور محبوب، پرتلاش، مکتبی، مردمی و ورزش دوست کشورمن جناب آقای دکتر احمدی نژاد و تشکر و قدردانی از بزرگواری ایشان برای قبول دعوت جامعه ورزشی و تشریف فرمایی در مراسم تجلیل از قهرمانان پرآوازه کشورمان.
خداوند منان را شاکرم که در سالگرد میلاد فرخنده ترین شخصیت تاریخ بشیرت خاتم پیامبران که رحمت، سعادت، دانایی و شکوفایی نوع بشر را به ارمغان آورده است، در روز اخلاق و مهرورزی روز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعر صادق(ع) این توفیق را به من و همکارانم عطا نمود تا با حضور رییس جمهور محبوب و سختکوش، پیشکسوتان و قهرمانان عزیز ورزش کشور گردهم آیییم تا از مردان و زنانی که در میادین مختلف ورزشی با کسب مدال های رنگین بارها و بارها با به اهتزاز درآوردن پرجم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران ، طنین نوای خوش سرود ملی را رقم زده اند، تجلیل و قدردانی کنیم.
ورزشکاران ایرانی نماد قدرت، صلابت، اخلاق و ارزش های والای انسانی و اسلامی ، هر یک بر سکوی افتخار به وسعت کشور پهناورمان همچون ستاره ای می درخشنند.
کشور پهناری که در زمینه های هسته ای ، هوا فضا، بیوتکنولوژی و غیره در ردیف کشورهای برتر به شمار می رود قطعا در ورزش هم می تواند یکی از قدرت های برتر منطقه، قاره آسیا و جهان باشد. البته ارزش مقام آوری های جوانان ایرانی در بطن اخلاق و ارزش های ایرانی ، اسلامی نهفته است.پیش از هر قهرمانی جوانمردی و پهلوانی ورزشکار ایرانی است که جایگاه او را از هر مرتبه قهرمانی بالاتر می برد. این گونه قهرمانان هستند که به راحتی می توانند الگوهای ملی بین المللی باشند.
همگی می دانیم میزان فعالیت های انجام شده طی سال های اخیر با تجه به عنایات رییس جمهر پرتلاش کشورمان به ورزش به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. مردم انتظارات بجایی از ورزشکاران و مسوولان ورزش دارند که باید این انتظارات برآورده شد. دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در زمینه های هوا فضا، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ادامه خواهد داشت. ما نیز باید تلاش کنیم تا بتوانیم مانند سایر حوزه ها در ورزش پیشرفت کنیم.
در شش ماه اخیر سعی کردیم نگاهی جامع و عمیق به ورزش داشته باشیم و احساس می کنم توانسته ایم اهمیت ورزش بیش از پیش در جامعه مطرح کنیم.
هیچ گاه ورزش بدون نگاه مبانی علمی به جایی نخواهد رسید. شالوده ورزش علم است و مطمئنا با ممارست نتیجه خواهیم گرفت از طرفی برای رشد ورزش در کشور باید توجه ویژه ای به جذب بودجه، به کارگیری موارد علمی و تمام وقت کار کردن برای ورزش داشته باشیم تا در فضای همدلی و با حمایت های دولت محترم، توجه ویژه رییس جمهور عزیز و پشتیبانی مجلس محترم شورای اسلامی شاهد بالندگی ورزش در عرصه ای جهانی باشیم.
بانوان همواره سهم عمده ای در ورزش کشور داشته اند نگاه ویژه به توسعه ورزش بانوان و توسعه فرهنگی از مواردی است که بر روی آن برنامه ریزی اصولی صورت گرفته و در دستور کار سازمان تربیت بدنی قرار دارد.
جناب آقای رییس جمهور ،پیشکسوتان و قهرمانان عزیز ؛
ورزش کشور به لطف خداوند قادر در سال 1388 در فضایی آرام و سالم گام برداشت ، مسابقات باشگاهی ، لیگ های فدراسیون ها با نظم و شادابی برگزار شد، تیم های ملی در مسابقات آسیایی و جهانی نتایج خوبی به دست آوردند. قهرمانی های مدام در صحنه های جهانی از جمله نایب قهرمانی جام ملت های آسیا در والیبال، نایب قهرمانی کشتی فرنگی جهان برای اولین بار و با کسب یک طلا 3 برنز، نایب قهرمانی بازی های آسیایی معلولان در رده جوانان، نخستین عنوان قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در آسیا و صعود به مسابقات جهانی، نایب قهرمانی ووشو برای اولین بار در مسابقات جهانی، کسب مقام اول انفرادی جام جهانی جوانان در رشته پینگ پنک ، قهرمانی کشتی فرنگی در جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دوومیدانی در چهارمین دوره رقابت های داخل سالن آسیا و غیره که همه این ها مرهون تلاش ورزشکاران، کادرفنی تیم ها و مسوولان ورزش و نگاه قادر متعال به ایران اسلامی است.
بار دیگر شکوفایی، سرزندگی و سرافرازی ملت ایران اسلامی بخصوص جوانان ورزشکار ، قهرمانان و جامعه ورزش را از خداوند متعال خواستارم. امیدوارم با لطف و عنایت پروردگار متعال و در سایه زعامت و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت های بی دریغ رییس جمهور محبوب کشورمان قله های رفیع جهانی توسط دلاوران عرصه ورزش فتح شود و بارها پرچم پرافتخار کشورمان و سرود همبستگی ملی جمهوری اسلامی ایران با هنرنمایی بانوان و آقایان ورزشکار کشورمان نواخته شود.

۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۰:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.