نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با ابعاد و رویکرد حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با ابعاد و رویکرد حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با ابعاد و رویکرد حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش صبح امروز توسط آکادمی ملی المپیک و به صورت غیر حضوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کارگاه مذکور در سال 1398 و پیرو تشکیل شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران شکل گرفت.
هدف از برگزاری این کارگاه در گام نخست آشنایی مدیران اجرایی، مسئولین فدراسیون ها و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی المپیکی با موضوع حفاظت از ورزشکاران بود.
در ادامه و در دومین گام، کارگاه‌های آموزشی از سوی شورای سیاست گذاری حفاظت از ورزشکاران برای سرمربیان، مربیان، سرپرست های تیم های ملی و به خصوص ورزشکاران برگزار خواهد شد.
 نحوه انتخاب اساتید این کارگاه که با حضور 35 نفر از دبیران فدراسیون ها و نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی پیگیری شد، بر اساس موضوع و مسئولیت در کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک بود.
از دیگر اهداف برگزاری کارگاه مذکور علاوه بر آشنا کردن فدراسیون ها با موضوع حفاظت از ورزشکاران، معرفی و عملکرد شورای سیاست گذاری حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش و همچنین آشنایی این افراد با رویکردی است که در این زمینه در سطح بین المللی مطرح است.
در ادامه و پس از تثبیت فرآیند رسیدگی به موضوع حفاظت از ورزشکاران از طریق فدراسیون ها و ورزشکاران، اطلاع رسانی مکتوب به فدراسیون ها صورت بگیرد.
این موضوع سالهاست که از طریق کمیته بین المللی المپیک و متعاقب آن فدراسیون های بین المللی مطرح است، اما در سالهای اخیر IOC توصیه بیشتری روی آن کرده و به همین منظور یک سری اطلاعات، مکتوبات و ابزارهای کار به کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های جهانی معرفی کرده است.
لذا کمیته ملی المپیک ایران هم از سال 98 با تشکیل شورای مذکور اقدامات اولیه را آغاز کرده و در ادامه، این مسئله حالت عملیاتی پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است اقدامات لازم (پیگیری، هماهنگی و .. ) برای برگزاری کارگاه مذکور که به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبان و ذی‌نفعان این موضوع برگزار شد، از طریق دبیرخانه مرکزی شورای حفاظت از ورزشکاران انجام گرفته است که این دبیرخانه در آکادمی ملی المپیک مستقر است.
سرفصل مباحثی که در این کارگاه به شرکت کنندگان ارائه شد به شرح زیر می باشد:
اهداف و اهمیت تشکیل شورای حفاظت از ورزشکاران (توسط دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و نایب رئیس شورای حفاظت از ورزشکاران)، آشنایی با مفاهیم و دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی المپیک در راستای حفاظت از ورزشکاران (توسط ناهید کریمی مدیر پژوهش و مسئول توسعه ارزش های المپیک آکادمی ملی المپیک و دبیر شورا)، آشنایی با سوء استفاده عاطفی از ورزشکاران (دکتر محمد کاظم واعظ موسوی مدیر بخش روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک، رئیس کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک و عضو شورا(، آشنایی با ابعاد اخلاقی، فرهنگی و دینی حفاظت از ورزشکاران (حجت الاسام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگ کمیته ملی المپیک و عضو شورا(، ابعاد حقوقی و قانونی حفاظت از ورزشکاران (دکتر حسین آقایی نیا استاد حقوق ورزشی و استاد دانشگاه( و آشنایی با فرآیندهای داخلی مربوط (دکتر علی دادگر عضو هیأت اجرایی و رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک و عضو شورا).

۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.