اضافه شدن رقابت صحرانوردی به بازی های المپیک پس از ۱۰۰سال

اضافه شدن رقابت صحرانوردی به بازی های المپیک پس از ۱۰۰سال
رقابت دو صحرانوردی پس از ۱۰۰سال به بازی های المپیک اضافه و به صورت امدادی (در پاریس -۲۰۲۴) برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون دو و میدانی، پس از برگزاری جلسه هیات رییسه فدراسیون جهانی دو و میدانی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی از برگزاری رقابت دو صحرانوردی به صورت امدادی ترکیبی، با شرکت ۱۵ کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.
بر اساس این تصمیم و با اضافه شدن این مسابقه هر تیم ۴ ورزشکار؛ (دو دونده در بخش آقایان و دو ورزشکار در بخش بانوان) خواهد داشت، که هر کدام دو مسیر رفت و برگشتی ۲.۵ کیلومتری را طی کرده و پس از طی این مسافت  چوب امدادی را تحویل هم تیمی بعدی خود خواهند داد.
سباستین کو در این خصوص گفت: «به شخصه بسیار خوشحال هستم که این رقابت قرار است پس از ۱۰۰ سال و بعد از المپیک ۱۹۲۴ پاریس دوباره به بازیهای المپیک اضافه شود.»
وی افزود: دو و میدانی برای من با صحرانوردی شروع شد چراکه اولین باشگاه دو و میدانی که به آن پیوستم «هلمشایر هریرز»، به نام کسی بود که در بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ پاریس در رقابت صحرانوردی دویده بود. بنابراین از اضافه شدن این ماده به بازیهای المپیک بسیار خوشحال خواهم شد.
گفتنی است مسئولین فدراسیون جهانی دو و میدانی برای تایید و تصمیم نهایی و همچنین بحث و تبادل نظر در مورد جزئیات بیشتر در این خصوص، به زودی با مسئولین برگزاری بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.