​رنگرز در نشست تخصصی با رییس فدراسیون اسکواش

​رنگرز در نشست تخصصی با رییس فدراسیون اسکواش

دکتر حسن رنگرز سرپرست دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان به همراه معاون و کارشناس دفتر از فدراسیون اسکواش بازدید بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رنگرز طی دیدار با رییس فدراسیون اسکواش،نایب رییس ، دبیر و مدیر تیم های ملی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزش ، تربیت مربیان و مدرسان این رشته، فعالیتهای حوزه آموزش ، برنامه های مرتبت با نگهداشت مستعدین شناسایی شده، استعدادیابی و نخبه گزینی ،نظام رتبه بندی و ارزیابی فدراسیونهای ورزشی و تفاهم نامه با آموزش و پرورش ، اجرای مشترک المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور و تفاهم نامه با ارتش در جهت انجام تربیت سرباز قهرمان  با فدراسیونهای دانش آموزی به بحث و گفتگو پرداختند.
در این دیدار رنگرز ابراز داشت:فدراسیون اسکواش با دغدغه پیگیر تمامی امور، سیاستها و اهداف دفتر می باشد و در همین مسیر گام های اساسی جهت استعدادزایی، استعدادیابی و توسعه نخبگی و حمایت از مستعدین برداشته است و حسب ارزیابی عملکرد صورت پذیرفته بِه عنوان سه فدراسیون برتر در زمینه آموزش و استعدادیابی تلقی می شود.
وی در ادامه افزود : اجرای المپیاد و جشنواره ها استعدادیابی فرصت مغتنمی برای ورزش کشور ایجاد کرده و می بایست با برنامه ریزی دقیق تر در ادامه راه با احصاء نظرات کارشناسی در مسیر تقویت و کیفی سازی آن گام برداریم.
وی چشم انداز تفاهم نامه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای  با آموزش و پرورش در محورهای سه گانه  را واجد ظرفیت و پتانسیل مطلوب در مسیر هم افزایی بین بخشی  و یک سند ملی در راستای تقسیم و تسهیم وظایف و تکالیف دو دستگاه برشمرد و برنامه های عملیاتی  فدراسیون های ورزشی را در راستای کشف و حمایت از استعدادهای برتر را امری ضروری در  توسعه ورزش قهرمانی و ایجاد  غرور و عزت ملی در میادین بین المللی دانست.
سرپرست دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در غالب رتبه بندی فدراسیون ها خبرداد و بیان نمود : این نظام ارزیابی با یک فرمول ریاضی همراه می باشد که بدنبال افزایش انگیزه و هدایت نظام مند تلاش های موثر   فدراسیون های ورزشی در مسیر توسعه قهرمانی است و اتصال موضوع ارزیابی عملکرد را با مقوله بودجه اتفاقی مثبت قلمدادنمود.
وی تصریح گرد : بدنبال توسعه و نهادینه سازی مدیریت دانش در فدراسیون ها هستیم و تقویت برنامه های آموزشی و پیگیری پیوست ها و الزامات تخصصی استعدادیابی را به منزله یک راهبرد پیگیری می کنیم و  بی شک در مسیر حمایت و پشتیبانی از فدراسیون ها برنامه محور حرکت خواهیم کرد.
سپس  سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش ابراز داشت: تحولات بزرگ فدراسیون در حوزه استعدادیابی و آموزش را مدیون افکار و پیگیری مداوم کارشناسان دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش می دانم و تشکر می شود .  المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور تحول عظیمی در شناسایی مستعدین و بالا بردن انگیزه برای مربیان و خانواده اسکواش نموده است و نتایج مطلوبی از اجرای این پروژه ملی ورزش کشور گرفتیم.
وی ادامه داد: برنامه ریزی عملیاتی و قابل تحقق را در بخش آموزش و برنامه نگهداشت مستعدین در دستور کار قرار دادیم که این مهم توسط کمیته استعدادیابی پیگیری و راهبری می شود و برای مربیان و کارشناسان استعدادیاب در سطح کشور تقسیم کار و شرح وظایف و ماموریت تبیین شده و در ارتقای سطح دانش به روز و توانمند سازی سرمایه های انسانی این رشته در دو سطح مربی گری و داوری برنامه ریزی اصولی صورت گرفته و کارگاههای دانش افزایی، سمینار ها و دورههای مربی گری و داوری در حوزه آموزش در این بخش انجام گرفته است.


۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.