به منظور معرفی تولیدات ورزشی مرکز ملی نوآوری فناوری‎های ورزشی:نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد

به منظور معرفی تولیدات ورزشی مرکز ملی نوآوری فناوری‎های ورزشی:نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد

در نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی که با هدف توسعه فناوری های ورزشی و بکارگیری آنها در حوزه ورزش قهرمانی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، منتخب محصولات تولید شده در مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی، معرفی و توسط کارشناسان آکادمی ارزیابی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک، مرکز ملی نوآوری و شتابدهی فناوری های ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی از سال 1396 راه اندازی و به حمایت از ایده های خلاقانه، استارت آپ ها و واحدهای فناور در حوزه فناوری های ورزشی (به خصوص محصولات مرتبط با تمرین و عملکرد ورزش قهرمانی) پرداخته است.
بر همین اساس و پیرو درخواست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برای برگزاری نشستی مشترک با کارشناسان آکادمی ملی المپیک به منظور معرفی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این مرکز، نشستی با حضور رئیس و کارشناسان آکادمی ملی المپیک، سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به همراه نمایندگان تولید کننده این محصولات برگزار شد.
دستگاه تقویت عضلات مچ پا، سامانه آنلاین "با مربی" به عنوان مرجعی تخصصی برای مربیان ورزشی، شبیه‌ساز ارتفاع، کفپوش های ورزشی هوشمند و دستگاه آنالیز حرکت در اندام های مختلف از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان این محصولات معرفی شد.
دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان این نشست ضمن بیان اینکه هم‌افزایی بین آکادمی و پژوهشگاه باید بیش از گذشته باشد گفت: با رعایت استانداردها و ضوابط، نیاز سنجی های لازم در آکادمی ملی المپیک صورت خواهد گرفت تا در صورت نیاز از محصولات تولید شده در مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی در این مجموعه استفاده شود.
دکتر قراخانلو همچنین ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک، تیمی مشترک متشکل از شورای فناوری های ورزشی آکادمی ملی المپیک و مرکز فناوری های ورزشی پژوهشگاه تشکیل شود تا بیش از پیش شاهد پیشرفت فناوری های ورزشی در کشور باشیم.
در ادامه دکتر علی شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ضمن بیان اینکه ایده راه اندازی مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی و حمایت از استارت آپ ها و واحدهای فناور توسط دکتر قراخانلو ارائه و ما در پژوهشگاه در حال پیشبرد این ایده هستیم گفت: محصولاتی که امروز در این نشست معرفی و مورد بحث قرار گرفتند، در بخش ورزش حرفه ای، قهرمانی و عملکردی ورزشکاران و در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار می‌باشند.
وی نشست مشترک با کارشناسان آکادمی را بسیار سازنده عنوان کرد و افزود: امیدوارم به زودی شاهد برقراری ارتباطی خوب بین تولید کنندگان محصولات در مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی با فدراسیون های ورزشی باشیم.


۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.