‍ نشست روسای فدراسیون های ورزشی با دکتر سلطانی فر؛دکتر صالحی امیری : با تجزیه و تحلیل کرونا می توانیم استراتژی تداوم حیات ورزش قهرمانی را تدوین کنیم

‍ نشست روسای فدراسیون های ورزشی با دکتر سلطانی فر؛دکتر صالحی امیری : با تجزیه و تحلیل کرونا می توانیم استراتژی تداوم حیات ورزش قهرمانی را تدوین کنیم

رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که اگر بتوانیم قدرت تجزیه و تحلیل پدیده کرونا را داشته باشیم قطعا می توانیم استراتژی جدیدی را برای تداوم حیات ورزش قهرمانی تدوین کنیم .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سید رضا صالحی امیری در نشست روسای فدراسیون ها که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اهمیت تحلیل ارتباط شیوع ویروس کرونا در عرصه های مختلف را مورد توجه قرار داد  و تاکید کرد که اگر بتوانیم قدرت تجزیه و تحلیل پدیده کرونا را داشته باشیم قطعا می توانیم استراتژی جدیدی را برای تداوم حیات ورزش قهرمانی تدوین کنیم .
رییس کمیته ملی المپیک آمادگی این نهاد را برای میزبانی از رویدادهای مختلف فدراسیون ها از جمله اردوهای آمادگی ملی پوشان اعلام کرد و توضیح داد : کمیته ملی المپیک برای برگزاری اردوهای ملی با رعایت پروتکل های بهداشتی منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا آمادگی کامل برای همکاری با فدراسیون ها را دارد .
سید رضا صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران زمین در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت : این تالار با حضور دکتر سلطانی فر و تعدادی از مسئولین کشوری افتتاح خواهد شد و هر ماه نیز از تندیس پنج المپین ایران رونمایی خواهد شد .
رییس کمیته ملی المپیک گفت : افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران زمین باعث خواهد شد که این تالار در زمره اماکن توریستی  کشور قرار گیرد .
دکتر سید رضا صالحی امیری در این نشست دقایقی به ارائه تحلیلی با محتوای پیامدهای مثبت و منفی کرونا در جامعه پرداخت و اولین پیامد مثبت کرونا را گذر جامعه از فردگرایی به جمع گرایی و ایجاد روحیه ایثارگری  دانست و از کمک های فدراسیون ها و هیات های ورزشی استان ها به محرومین در دوران کرونا به نیکی نام برد .
رییس کمیته ملی المپیک گذار از ترس فردی به ترس جمعی ، گذار از دغدغه فردی به دغدغه جمعی،گذار از غرور قدرت به ضعف و ناتوانی (بی‌قدرتی)، گذار از نگرش‌ مادی‌گرایانه به نگرش معنویت‌گرایانه، گذار از فراموشی مرگ و قیامت به نزدیکی به مرگ و قیامت،گذار از جاه‌طلبی افراطی  و گذار از احساس امنیت به احساس ناامن را از جمله پیامدهای مثبت پدیده کرونا نام برد .
صالحی امیری گفت : احیای زندگی سنتی  خانوادگی ، افزایش گفت ‌و گو و تعامل کلامی در میان اعضای خانواده‌های ایرانی همچنین سوق یافتن به شیوه‌های زیست اجتماعی نوین در بستر شبکه‌ها و فضای مجازی را از دیگر پیامدهای مثبت کرونا در عرصه زندگی جامعه ایرانی نام برد .
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه اهمیت زیست محیطی در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : بشر در مسیر توسعه خویش متاسفانه آسیب‌های فراوانی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرده که بسیاری از آنها جبران‌ناپذیر است اما در این دوران خانه‌نشینی مردمان کره زمین و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های روزمره انسان باعث ایجاد فرصتی برای تنفس محیط زیست شد و احیای گونه‌های حیوانی و گیاهی، آلودگی کمتر محیط زیست  را به عنوان نمونه‌های بارز تأثیر مثبت این پدیده بر محیط زیست و سایر جانداران بدنبال داشت.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.