رئیس کمیسیون فرهنگ و ورزش کمیته ملی المپیک:شورای حفاظت از ورزشکاران می تواند مأمن و پناهگاهی برای صیانت از این عزیزان باشد

رئیس کمیسیون فرهنگ و ورزش کمیته ملی المپیک:شورای حفاظت از ورزشکاران می تواند مأمن و پناهگاهی برای صیانت از این عزیزان باشد
شورای حفاظت از ورزشکاران با اعضاء و امنایی که قطعاً در نزد ورزشکاران دارای مقبولیت خواهند بود، می تواند یک مأمن و پناهگاهی برای صیانت از ورزشکاران، پیشکسوتان و به خصوص بانوان ورزشکار باشد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  آکادمی ملی المپیک، حجت الاسلام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگ و ورزش کمیته ملی المپیک با بیان مطلب فوق در مصاحبه ای کوتاه با روابط عمومی آکادمی ملی المپیک در خصوص اهمیت تشکیل شورای  حفاظت از ورزشکاران در برابر تعرض و سوء استفاده در ورزش گفت: من فکر می کنم جای شورایی با عنوان حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء رفتار در ورزش کشور خالی بوده است. قطعاً خود ورزشکاران هم چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان این احساس را داشته اند.
عضو شورای سیاست گذاری حفاظت از ورزشکاران در ادامه گفت: تشکیل این شورا که هم اکنون کارهای نهایی شدن آیین نامه و شناخت اعضای ثابت خود را پشت سر می‌گذارد، علاوه بر ورزشکاران نامی که در حال خدمات ورزشی می‌باشند، می‌تواند مایه آرامش خاطری را برای کسانی که از گردونه بالفعل خارج شده اند ولی به عنوان یک شخصیت و جایگاه حقوقی مشغول فعالیت هستند را در جامعه فراهم نماید.
رئیس کمیسیون فرهنگ و ورزش کمیته ملی المپیک افزود: تمامی شخصیت های ورزشی باید بدانند این شورا جایگاه بسیار رفیع معنوی دارد و پناهگاهی خواهد بود که از آنها در مقابل تعرض و سوء استفاده، حفاظت، حراست و صیانت می‌کند.
وی در پایان، روند کار شورای مذکور را مثبت ارزیابی نمود و گفت: از آنجایی که شورا به تازگی کار خود را شروع کرده است، من فکر می کنم که روند خوب و سریعی را طی می کند و با توجه به موضوع بومی سازی آیین نامه و مطابقت‌هایی که با کمیته بین الملی المپیک در حال انجام است، انشالله به زودی به نتایج خیلی خوب کاربردی خواهیم رسید.
 کمیته ملی المپیک ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جنبش المپیک در تلاش است تا با تشکیل شورای حفاظت از ورزشکاران، بستری امن و سالم را برای ورزشکاران ملی فراهم نماید تا این عزیزان بدون نگرانی و با خیالی آسوده مشکلات احتمالی خود را مطرح کرده و بدون دغدغه ذهنی به حضوری موفق در رویدادهای ورزشی بپردازند.
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۹
 
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.