به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛حسین ساوه شمشکی: شاید دیگر اصلا اسکی نکنم

عضو تیم ملی اسکی ایران بعد از عبور از خط پایان رقابت‌های مارپیچ کوچک بازی‌های المپیک زمستانی گفت: اگر بخواهیم با این شرایط تمرین کنیم جایگاهی بهتر از این نخواهیم داشت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به ونکوور؛حسین ساوه شمشکی اظهار کرد: خوشحالم به خط پایان رسیدم اما خیلی خسته شدم، مسیر سخت بود. مسیر دور دوم سخت‌تر از مسیر دور اول بود. از طرفی در دور اول به علت برف و مه شدید دید نداشتیم و تا حدودی دچار مشکل شده بودیم. وقتی به چوب‌ها برخورد می‌کردیم آب باران به صورت‌مان می‌پاشید و همین کارمان را سخت‌تر می‌کرد. پوریا نیز چون دید خوبی نداشت اوت کرد و نتوانست به خط پایان برسد.
وی تاکید کرد: حضور در المپیک برای ما کسب تجربه بود همه حریفانی (بلژیک و یونان و قزاقستان) که در هم ردیف ما بودند از ما بهتر اسکی کردند. ما با این کشورها رقابت نزدیکی داریم. اما آنها چون در اروپا تمرین کردند و در مسابقات جهانی و اروپایی شرکت کرده بودند قوی‌تر از ما در این رقابت‌ها حاضر شدند. در حالی که ما قوی‌ترین رقابتی که دیده‌ایم حضور در ترکیه بوده است. اگر در مسابقات مهمتر شرکت می‌کردیم به جایگاه بهتری می‌رسیدیم.
ساوه شمشکی با بیان اینکه نباید هدف ما رسیدن به خط پایان باشد، تاکید کرد: بیشتر به جوانان بها بدهند. ما تیم اسکی جوانان خوبی داریم. امیدوارم آنها مشکلات ما را نداشته باشند و پیشرفت کنند. اگر به همین شکل بخواهیم ادامه دهیم نتایجی از این بهتر نخواهیم گرفت و جایگاه ما در همین حد است. امیدوارم با بهادادن به تیم جوانان وضعیت ایران در المپیک بعدی بهبود یابد.
وی در پاسخ به این سوال که یعنی خودتان نمی‌خواهید در المپیک آینده حضور داشته باشید، گفت: نه دیگر نمی‌خواهم اسکی کنم. چرا که اسکی کردن یعنی هزینه کردن. اگر در تهران شاگرد می‌گرفتم و تمرین می‌دادم درآمد بیشتری داشتم تا حالا که عضو تیم ملی هستم. پولی که از باشگاه می‌گیرم فقط کفاف خرید وسایل را می‌دهد. امیدوارم که شرایط بهتر شود اما فکر نمی‌کنم. حالا وعده آینده را می‌دهند. قبلا هم مسولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک همین حرف‌ها را می‌زدند و می‌گفتند شرایط بهتر می‌شود اما، هر روز شرایط بهتر نشد که بدتر شد.
عضو تیم ملی اسکی ادامه داد: در چند سال گذشته هر دوره‌ای که مسابقات برگزار شده وضعیت ایران بهتر شده است و زمان کاهش یافته است چرا که در وضعیت بهتری تمرین کرده‌ایم و تجهیزات بهتری داشتیم. با این وجود اگر بخواهیم همین گونه تمرین کنیم سخت است که نتیجه بگیریم. باید به تیم جوانان برسیم و شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: از همه چیز المپیک حسرت خوردم. اینجا به غیر از ارمنستان، تاجیکستان و ازبکستان همه تیم‌ها در اروپا تمرین کرده‌اند حتی پاکستان هم یک تیم 9 نفره را برای تمرین به اتریش فرستاده و برای هر کدام هفت هزار یورو هزینه کرده است. ولی تمام تمرینات ما در ایران بود. اینجا سه ماه فصل زمستان داریم که در این سه ماه چند روز برف می‌آید و هر بار که برف می‌آید پیست را تعطیل می‌کنند و می‌گویند باید برف را بکوبیم آیا با این وضعیت می‌شود برای مسابقات جهانی آماده شد؟
۹ اسفند ۱۳۸۸ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.