برگزاری سی و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ؛رئیس سازمان تربیت بدنی : درعرصه ورزش هم باید همچون علوم فضایی،بیولوژیک وهسته ای بدرخشیم

برگزاری سی و هفتمین مجمع  عمومی کمیته ملی المپیک ؛رئیس سازمان تربیت بدنی : درعرصه ورزش هم باید همچون علوم فضایی،بیولوژیک وهسته ای بدرخشیم
این روزها شاهد هستیم که در حوزه‌های هوا - فضا، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در ایران گام‌های بزرگی برداشته می‌شود. ما نیز باید تلاش کنیم تا بتوانیم مانند سایر حوزه‌ها در ورزش نیز پیشرفت کنیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر علی سعید لو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در سی و هفتمین نشست مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از زحمات علی آبادی در دوران فعالیتش در سازمان تربیت با بیان مطلب فوق  اظهار داشت:میزان فعالیت های انجام شده در ورزش طی سالهای اخیر با توجه به عنایات رئیس جمهوری به امر ورزش به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست ولی مردم انتظارات بالا و بجایی در ورزش دارند به رغم تقویت زیر ساختهای ورزش به دلیل ضعفهای زیادی که در این زمینه در گذشته وجود داشت هنوز نتوانستیم در برخی نقاط، محرومیت ها را بر طرف کنیم و باید به این تلاش خود ادامه  دهیم.
وی ادامه داد:در همین سفر اخیراستانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب کشورمان به خراسان جنوبی، بودجه کلانی به کارهای فرهنگی اختصاص داده شد که قرار بود بخش قابل توجهی از آن به ورزش اختصاص یابد ولی رئیس جمهور محبوب همه بودجه را به کارهای فرهنگی دادند و با قاطعیت اعلام کردند بودجه ورزش را از 1 درصدی که قرار است به ورزش اختصاص دهیم پرداخت کنید این نشان می دهد با توجه به حمایت های مجلس این قانون یعنی پرداخت یک درصد به ورزش قطعی خواهد بود.
رئیس سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد:اگر دو سه اتفاق مهم در ورزش بیفتد، یقینا نتیجه تلاش‌های ما درخشان‌تر خواهد بود. جایگاه کنونی ورزش در شان ما نیست و از همه افرادی که در سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در سال 88 برای ورزش کشور زحمت کشیده‌اند، قدردانی می کنم. از همه دوستانی که حالا اینجا هستند و یا روسای فدراسیون‌هایی که به علت تغییرات با ما نیستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم ورزش را به تعالی برسانیم.
سعیدلو ادامه داد: در گذشته شاهد بودم که علی‌آبادی بارها مطالب ورزشی را در دولت مطرح می‌کرد و رییس جمهور هم با علاقه این مسائل را پیگیری می‌کرد. ما نیز در این 5 - 6 ماه گذشته سعی کردیم نگاهی جامع و عمیق به ورزش داشته باشیم. فکر می‌کنم دراین صد و چهار، پنج روز توانسته‌ایم، اهمیت ورزش را بیش از پیش در جامعه مطرح کنیم. مردم همیشه به ورزش حساس هستند.
او با بیان این که مردم از ما انتظار دارند، تاکید کرد: اگر دو سه اتفاق مهم در ورزش بیفتد، یقینا نتیجه تلاش‌های ما درخشان‌تر خواهد بود.
سعیدلو با اشاره به این که عمده‌ترین مشکلات فدراسیون‌ها امکانات مالی است، گفت: با این که در دولت نهم و دهم و به طور ویژه در زمان خدمت علی آبادی همه برای گسترش ورزش تلاش کردند، اما هر جا که می‌رویم می‌بینیم که کمبودها به شدت در ورزش کشور نمایان است چون عقب ماندگی در گذشته زیاد بود.باید تلاش بیشتری بکنیم.
وی در ادامه خطاب به اعضای حاضر در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش ما می‌ارزد که چهار سال خود را وقف آن کنیم. از همه می‌خواهم کارهای دیگر را رها کنند و به ورزش بچسبند. ان‌شاءالله در سال 89 اعتبارات نیز می‌آید و لازم است یک وقت ویژه برای ورزش بگذاریم. دوستان از سایر کارها استعفا بدهند و فرض کنند که این چهار سال را به جبهه آمده‌اند تا به جوان‌ها خدمت کنند. این یک درصد حیات ماست.
سعیدلو در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه علم در ورزش خاطرنشان کرد: هیچ گاه ورزش بدون نگاه به مبانی علمی به جایی نمی‌رسد. همه ورزش علم است و مطمئنا با ممارست حتما نتیجه خواهیم گرفت.
معاون رئیس جمهور در ادامه ضمن تاکید بر پتانسیل ها و جایگاه فعلی ورزش ایران تاکید کرد:ملتی که در هوا فضا، بیولوژیک و بسیاری از طرحهای اقتصادی جزو کشورهای معدود دنیا در این زمینه است قطعا در ورزش حرفهای بسیاری در دنیا خواهد داشت ما باید در آسیا یکی از سه سکو ورزشی را در اختیار داشته باشیم در ابعاد جهانی هم باید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.
رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تمامی اهالی ورزش در جهت رشد و اعتلای آن در کشور تلاش کرده اند تصریح کرد:ما برای رشد ورزش در کشور باید توجه ویژه ای به جذب بودجه ،توجه به بکار گیری مواردعلمی، تمام وقت کار کردن داشته باشیم در کنار اختصاص دادن یک درصدبودجه در فضای همدلی داشته باشیم تا با حمایتهای دولت محترم و توجه ویژه رئیس جمهور محبوب و پشتیبانی مجلس شاهد بالندگی ورزش در عرصه جهانی باشیم.
۹ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.