کارگاه تمرینات فانکشنال با رویکرد قهرمانی برگزار شد

کارگاه تمرینات فانکشنال با رویکرد قهرمانی برگزار شد

بخش تمرینات برتر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک با همکاری مرکز آموزش، کارگاهی یک روزه و غیر حضوری با عنوان تمرینات فانکشنال با رویکرد قهرمانی را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، ناصر پیروردی زاده مسئول بخش تمرینات برتر و مدیر کارگاه مذکور گفت: این کارگاه که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان به مبحث تمرینات فانکشنال روبرو شد به ترتیب در سه عنوان کلی: 1. اصول تمرینات فانکشنال سرعتی و چابکی (با تدریس دکتر حمید رجبی) 2. اصول برنامه ریزی تمرینات فانکشنال (با تدریس دکتر مرتضی بهرامی نژاد) 3. اصول تمرینات فانکشنال قدرتی و توانی (با تدریس دکتر حمید آقا علی نژاد) برگزار شد.
پیروردی زاده در ادامه و در رابطه با مباحثی که در این سه عنوان کلی به شرکت کنندگان ارائه شد گفت: در بخش نخست مفاهیمی از قبیل اصول روش شناسی سرعت و چابکی عملکردی، تعاریف چابکی و عوامل موثر بر آن در ورزش، فیزیولوژی تمرینات پلیومتریک، انواع تمرینات بیو انرژی، مفاهیم مبانی توانایی زیست حرکتی، اصول کلاسیک در تمرینات فانکشننال، تمرینات Maxes Traning، زمانبندی و طراحی تمرینات قدرتی و چابکی به شرکت کنندگان ارائه شد.
وی افزود: مفاهیمی که در بخش دوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت عبارت بودند از: تعاریف جداگانه رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، پرورش اندام و بدنسازی، ساختار عملکردی ورزش در تمرین، طبقه‌بندی محرک‌های تمرین و حرکات انسان، مثلث فانکشنال، تقسیم‌بندی هرم عملکردی تمرین، تعادل در مقابل پایداری، مولفه‌های تمرینات فانکشنال، انواع قدرت و روش‌های تمرینات قدرتی و اصول تمرینات موازی.
 مسئول بخش تمرینات برتر و مدیر کارگاه مذکور، مهمترین عناوین موضوعات بخش سوم را چنین عنوان کرد:
 تعریف تمرین فانکشنال، ارزیابی عملکرد فانکشنال ورزشکاران، معیارهای طراحی تمرین فانکشنال و تمرینات قدرتی و توانی فانکشنال.
پیروردی زاده در پایان ضمن اشاره به اینکه شرکت کنندگان کارگاه، 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی را کسب کردند گفت: به دلیل استقبال خوب، محدودیت در ثبت نام، تقاضای شرکت‌کنندگان و اهمیت آشنایی با موضوع تمرینات فانکشنال برای ورزشکاران، هماهنگی‌هایی با مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک در خصوص برگزاری کارگاهی با همین عنوان صورت گرفت که در آینده ای نزدیک این مهم انجام خواهد شد.


۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.