مجمع عمومی کمیته‌ ملی المپیک برگزار شد؛دکتر سعید لو:درعرصه ورزش هم باید همچون علوم فضایی،بیولوژیک وهسته ای بدرخشیم/علی‌آبادی: سازمان و کمیته با همکاری همدیگر به اهداف تعیین شده خواهند رسید

مجمع عمومی کمیته‌ ملی المپیک برگزار شد؛دکتر سعید لو:درعرصه ورزش هم باید همچون علوم فضایی،بیولوژیک وهسته ای بدرخشیم/علی‌آبادی: سازمان و کمیته با همکاری همدیگر به اهداف تعیین شده خواهند رسید
سی و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در سالن همایش های آکادمی با حضور دکتر علی سعید لو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ،مهندس محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ، بهرام افشار زاده دبیر کل ، اعضای هیات اجرایی و مجمع برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمد علی‌آبادی رییس کمیته‌ ملی المپیک در ابتدای صحبت های خود ضمن تبریک به خاطر موفقیتهای روزهای اخیر در زمینه فنی و امنیتی برای مردم کشور اظهار داشت : طبق قانون و بر اساس اساسنامه مجمع کمیته‌ ملی المپیک هر ساله برای ارزیابی عملکرد یک ساله کمیته ملی المپیک و اعلام برنامه‌های آینده این کمیته برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از روزی که بازی‌های آسیایی قطر تمام شد برای حضور موفق اولین جلسه را در  همین کشور برای  شرکت  در بازی‌های آسیایی برگزار کردیم. از همان زمان تاکنون جلسات متعددی برگزار شد و اطلاعات مختلفی ارائه شد.
رییس کمیته‌ی ملی المپیک در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: جایگاه نهمی و دهمی آسیا برای ایران مطلوب نیست. باید این جایگاه تغییر یابد با همفکری دوستان فهمیدیم که ورزش ایران از نظر پایه‌ای ضعیف است. باید زیرساخت‌ها و امکانات مالی را تقویت کنیم و ورزش را در شهرها و روستاها گسترش دهیم.
ورزش باید ایستایی پیدا کند نظر رییس جمهور به ورزش بسیار مثبت است و خوشبختانه توانسته‌ایم اعتبارات عمرانی افزایش دهیم در استان‌های نیز استانداران توجه خاصی به ورزش دارند.
علی‌آبادی تاکید کرد: پس ازبرگزاری جلسات گوناگون جایگاهی که باید در گوانگجو کسب کنیم مشخص شد و همه فدراسیون‌ها مدال آوری خود را با تعداد و رنگ و نوع مشخص کردند و تا یکی دو ماه آینده این تعداد به طور قطع به رسانه‌ها اعلام می‌شود. در قطر هم گفتیم 45 مدال می‌آوریم و توانستیم به این مهم برسیم.
وی تاکید کرد: جلسات این کمیته به صورت پیگیرانه و جدی برگزار کردیم و بدون استثنا هر هفته یک جلسه هیات اجرایی با جدیت برگزار شد شاید تعداد این جلسات دو برابر دوره‌های قبل بوده است. کمیته ملی المپیک نگاه ویژه به ارتباط با  فدراسیونها داشته است این ارتباط فقط از نظر یک ناظر کمیته ملی المپیک نبود بلکه از طریق 6 کمیته فرعی با فدراسیون‌ها ارتباط برقرار کردیم. زمینی به مساحت 5 هزار و 200 متر در اختیار کمیته بود که بدون استفاده باقی مانده بود حالا زمینه برای استفاده از آن فراهم شده تکمیل ساختمان کمیته نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود این مجموعه با 12 هزار متر مربع زیربنا و تمامی امکانات در آسیا بی‌نظیر است و بعید می‌دانم اروپا نیز چنین امکاناتی داشته باشد و امیدوارم سازمان و کمیته ملی المپیک بتوانند با همکاری یکدیگر به اهداف تعیین شده و عزت و افتخار کشور برسند. .
در ادامه مجمع فوق بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک گزارش کاملی از فعالیتهای کمیته ها و کمیسیونهای مختلف کمیته ملی المپیک به حاضران در جلسه ارائه داد که مورد توجه اعضا قرار گرفت .
دکتر سعید لو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی که در این جمع حضور داشت ضمن قدردانی از زحمات علی آبادی در دوران فعالیتش در سازمان تربیت اظهار داشت:میزان فعالیت های انجام شده در ورزش طی سالهای اخیر با توجه به عنایات رئیس جمهوری به امر ورزش به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست ولی مردم انتظارات بالا و بجایی در ورزش دارند به رغم تقویت زیر ساختهای ورزش به دلیل ضعفهای زیادی که در این زمینه در گذشته وجود داشت هنوز نتوانستیم در برخی نقاط، محرومیت ها را بر طرف کنیم و باید به این تلاش خود ادامه  دهیم.
وی ادامه داد:در همین سفر اخیراستانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب کشورمان به خراسان جنوبی، بودجه کلانی به کارهای فرهنگی اختصاص داده شد که قرار بود بخش قابل توجهی از آن به ورزش اختصاص یابد ولی رئیس جمهور محبوب همه بودجه را به کارهای فرهنگی دادند و با قاطعیت اعلام کردند بودجه ورزش را از 1 درصدی که قرار است به ورزش اختصاص دهیم پرداخت کنید این نشان می دهد با توجه به حمایت های مجلس این قانون یعنی پرداخت یک درصد به ورزش قطعی خواهد بود.
رئیس سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد:اگر دو سه اتفاق مهم در ورزش بیفتد، یقینا نتیجه تلاش‌های ما درخشان‌تر خواهد بود. جایگاه کنونی ورزش در شان ما نیست و از همه افرادی که در سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در سال 88 برای ورزش کشور زحمت کشیده‌اند، قدردانی می کنم. از همه دوستانی که حالا اینجا هستند و یا روسای فدراسیون‌هایی که به علت تغییرات با ما نیستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم ورزش را به تعالی برسانیم.
سعیدلو ادامه داد: در گذشته شاهد بودم که علی‌آبادی بارها مطالب ورزشی را در دولت مطرح می‌کرد و رییس جمهور هم با علاقه این مسائل را پیگیری می‌کرد. ما نیز در این 5 - 6 ماه گذشته سعی کردیم نگاهی جامع و عمیق به ورزش داشته باشیم. فکر می‌کنم دراین صد و چهار، پنج روز توانسته‌ایم، اهمیت ورزش را بیش از پیش در جامعه مطرح کنیم. مردم همیشه به ورزش حساس هستند.
او با بیان این که مردم از ما انتظار دارند، تاکید کرد: این روزها شاهد هستیم که در حوزه‌های هوا - فضا، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در ایران گام‌های بزرگی برداشته می‌شود. ما نیز باید تلاش کنیم تا بتوانیم مانند سایر حوزه‌ها در ورزش نیز پیشرفت کنیم. اگر دو سه اتفاق مهم در ورزش بیفتد، یقینا نتیجه تلاش‌های ما درخشان‌تر خواهد بود.
سعیدلو با اشاره به این که عمده‌ترین مشکلات فدراسیون‌ها امکانات مالی است، گفت: با این که در دولت نهم و دهم و به طور ویژه در زمان خدمت علی آبادی همه برای گسترش ورزش تلاش کردند، اما هر جا که می‌رویم می‌بینیم که کمبودها به شدت در ورزش کشور نمایان است چون عقب ماندگی در گذشته زیاد بود.باید تلاش بیشتری بکنیم.
وی در ادامه خطاب به اعضای حاضر در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش ما می‌ارزد که چهار سال خود را وقف آن کنیم. از همه می‌خواهم کارهای دیگر را رها کنند و به ورزش بچسبند. ان‌شاءالله در سال 89 اعتبارات نیز می‌آید و لازم است یک وقت ویژه برای ورزش بگذاریم. دوستان از سایر کارها استعفا بدهند و فرض کنند که این چهار سال را به جبهه آمده‌اند تا به جوان‌ها خدمت کنند. این یک درصد حیات ماست.
سعیدلو در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه علم در ورزش خاطرنشان کرد: هیچ گاه ورزش بدون نگاه به مبانی علمی به جایی نمی‌رسد. همه ورزش علم است و مطمئنا با ممارست حتما نتیجه خواهیم گرفت.
معاون رئیس جمهور در ادامه ضمن تاکید بر پتانسیل ها و جایگاه فعلی ورزش ایران تاکید کرد:ملتی که در هوا فضا، بیولوژیک و بسیاری از طرحهای اقتصادی جزو کشورهای معدود دنیا در این زمینه است قطعا در ورزش حرفهای بسیاری در دنیا خواهد داشت ما باید در آسیا یکی از سه سکو ورزشی را در اختیار داشته باشیم در ابعاد جهانی هم باید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.
رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تمامی اهالی ورزش در جهت رشد و اعتلای آن در کشور تلاش کرده اند تصریح کرد:ما برای رشد ورزش در کشور باید توجه ویژه ای به جذب بودجه ،توجه به بکار گیری مواردعلمی، تمام وقت کار کردن داشته باشیم در کنار اختصاص دادن یک درصدبودجه در فضای همدلی داشته باشیم تا با حمایتهای دولت محترم و توجه ویژه رئیس جمهور محبوب و پشتیبانی مجلس شاهد بالندگی ورزش در عرصه جهانی باشیم.
در این نشست نمایندگان  ، نیروهای مسلح ،وزارت علوم ، بانوان، همبستگی،روسای فدراسیون ها و دیگر اعضای مجمع  عمومی حضور داشتند.
غلامرضا ابراهیمی دبیر کل کمیته پارالمپیک نیز در این نشست به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص توجه به ورزش جانبازان و معلولین و افتخارات کسب شده در این زمینه پرداخت.
۸ اسفند ۱۳۸۸ ۱۹:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.