در نشست اعضای کنفدراسیون دوو میدانی آسیا با سجادی مطرح شد؛ایران پایگاه قهرمانی پرتاب های آسیا

در نشست اعضای کنفدراسیون دوو میدانی آسیا با سجادی مطرح شد؛ایران پایگاه قهرمانی پرتاب های آسیا
عصر دیروز موریس نیکولاس دبیر کل و دیگر اعضای کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا با حضور در دفتر دکتر حمید سجادی معاون سازمان و رئیس مجامع فدراسیون های ورزشی به دیدار و گفتگو داشتند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این دیدار که با حضور دکتر حمید سجادی معاون سازمان، مرضیه اکبر آبادی معاونت ورزش بانوان درسازمان تربت بدنی ، مصطفی کریمی رئیس فدراسیون دوومیدانی، عیدی علیجانی نایب رئیس فدراسیون و کنفدراسیون آسیا، موریس نیکولاس دبیر کل و دیگر اعضای کنفدراسیون دوومیدانی آسیا برگزار شد مرضیه اکبر آبادی معاون ورزش بانوان در سازمان تربیت بدنی ضمن خیر مقدم به اعضای کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا قابلیت های ورزش بانوان کشورمان را فراتر از حد فعلی دانست و اظهار داشت: موفقیت های ورزش بانوان کشورمان در عرصه داخلی و خارجی در حالی به دست می آید که این عزیزان به رعایت اصول فکری و ارزشی  خود معتقدند و از حجاب بعنوان یک فرصت خوب استفاده می کنند.
وی ادامه داد:انتظار ما اینست که ازورزشکاران دو و میدانی و بخصوص بانوان و زنان مسلمان که به این ورزش آنهم با حجاب کامل می پردازند توجه شود.
سپس موریس دبیر کل کنفدراسیون دو و میدانی آسیا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران تصریح کرد:برگزاری مسابقات قهرمانی دو ومیدانی داخل سالن آسیا در ایران بیانگر تلاش  و نگاه ویژه مسئولان ایرانی به این رشته ورزشی است .
وی ادامه داد :در آینده نزدیک شاهد برگزاری چنین مسابقاتی در رده سنی نوجوانان در سطح آسیا خواهیم بود  چرا که فدراسیون دو ومیدانی آسیا توجه ویژه ای به گسترش این رشته در بین نوجوانان دارد که البته باید در کنار آن باشگاههایی را که رشته های مختلف ورزشی دارند را در این زمینه تقویت و برای حضور در رشته دو ومیدانی ترغیب کرد.
دبیرکل دو ومیدانی آسیا تصریح کرد:خوشحالم که طی سالهای اخیر فعالیتهای خوبی در قسمت دو و میدانی بانوان صورت گرفته وخوشحالم از اینکه آقای سجادی که از قهرمانان اسبق این رشته ورزشی در آسیا بودند حال مسئولیتی مهم در دستگاه ورزش ایران دارد و از پیشنهای های وی نیز در این باره استفاده خواهیم کرد.
در ادامه حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی حضور مسئولین دو میدانی آسیا در ایران را  ناشی از نگاه احترام آمیز آنها به دو و میدانی ایران دانست و گفت : به شخصه تا هر زمان که مسئولیتی در ورزش کشورم داشته باشم با همفکری دوستان تلاش می کنیم تا یک دو ومیدانی خوب و قابل عرض اندام در آسیا داشته باشیم تا هم در عرصه قاره ای و هم جهانی افتخاری برای  کشور و آسیا باشیم.
سجادی در ادامه خاطر نشان کرد:قطعا در این مدت کوتاه حضور در کشورمان از امکانات ما بازدیدی داشته اید تا با توجه با برداشتهای خودتان این پیشنهاد را بدهم که ایران می تواند پایگاه قهرمانی پرتاب های آسیا باشد.
معاون سازمان تربت بدنی تصریح کرد:طی سالهای اخیررویکرد کشورمان به ورزش بسیار بیشتر شده و این امر ناشی از تفکر بالا و حمایت های خوب مسئولین سطح بالای کشورمان در این زمینه است و ما هم قصد داریم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم از طرفی ورزش در کشورمان می رود تا بصورت خانوادگی شود بطوریکه در یک پیادروی  همگانی بیش از 200 هزار نفر شرکت می کنند .
جادی در ادامه تصرح کرد :برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ دو ومیدانی آسیا نیز قطعا باعث رشد هر چه بیشتر این رشته در بین دوندگان خواهد شد و امیدوارم روزی شرایط طوری فراهم شود که کشورمان هم میزبان یک دوره از این رقابتها شود و به آرزوی قلبی من اینست که روزی ایران تبدل به یک کشور تاثیر گذار در عرصه دو و میدانی آسیا و جهان شود مضاف بر اینکه راه اندازی مسابقات باشگاهی دو ومیدانی آسیا می تواند تا حد زیادی به توسعه این رشته در قاره کمک کند .
در پایان موریس دبیر کنفدراسیون آسیا پیرو صحبتهای خانم اکبر آبادی مبنی بر برگزاری مسابقات جداگانه مردان و زنان اظهار داشت:در حال حاضر همین اتفاق در ایران افتاده است و این یک نوع موفقیت است از طرفی ما نامه ای به فدراسیون جهانی نوشته که با موافقت ضمنی آنها  مواجه شدیم که در آینده شاهد برگزاری مسابقات جداگانه ای به این شکل خواهیم بود.
۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.