صالحی‌امیری: کشتی برای ما فراتر از یک ورزش قهرمانی است

صالحی‌امیری: کشتی برای ما فراتر از یک ورزش قهرمانی است

ما موظفیم کشتی را به عنوان نماد و نمود ورزش ایران حمایت کنیم که در حد توان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی گفت: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است، کشتی به مثابه نگینی درخشان می‌درخشد و اگر ما امروز در جهان حرف برای گفتن داریم، ریشه آن در کشتی است. علیرضا دبیر رئیس سختکوش فدراسیون هم صحبت‌هایش را گفت. ما تنها به این ساختمان افتخار نمی‌کنیم اما هر فضایی که در آن روحی دمیده شود به آن  افتخار می‌کنیم.
وی افزود: اینجا روح پهلوانی دمیده شده و به همین خاطر به این سالن افتخار می‌کنیم و برای ما ارزشمند است. همه بزرگانی که در این سرزمین نگین درخشان ایران زمین سهمی داشتند که باید از آنها یاد شود. محمدرضا طالقانی عزیز و حسن یزدانی و علیرضا دبیر که قهرمانی ملی ما بوده در این فضا روح دمیده‌اند. از این منظر این سالن برای ما ارزش زیادی دارد، اینکه امروز سالن به نام شهید نامگذاری شده مهمتر از وجه‌های دیگر است. باید با وضو وارد خانه کشتی شد. از امروز که به نام شهید هادی شده،  مقدس است، کسی نباید اینجا دیگر مناقشه کند باید مرام شهید هم مد نظر قرار داده شود.
وی افزود: کشتی برای ما فراتر از یک ورزش قهرمانی است. هویت ساز است. مدال به کشتی هویت نداد بلکه مرام قهرمانی و معرفت به آن هویت داده است. تمام قهرمانان و مدیرانی که قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در کشتی سهم داشتند، از صنعتکاران و خادم و دبیر و ... کشتی تاریخ دارد و کسی نمی‌تواند در این جغرافیا در مورد آن قضاوت کند مگر آنکه به تاریخش تعظیم کند. آداب ورود به تشک با همه محیط‌ها متفاوت است چون مقدس است. ما موظفیم کشتی را به عنوان نماد و نمود ورزش ایران حمایت کنیم که در حد توان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خواهیم کرد. صبح به دبیر هم گفتم ما تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌ایم و امیدوار هستیم کاروان ما در المپیک 2020 بدرخشد.
وی در پایان گفت: از رئیس فدراسیون، حسن رنگرز، حمید سوریان، نصیرزاده و همه کسانی که برای موفقیت کشتی تلاش می کنند تشکر می‌کنم.

۵ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.