به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ مربی تیم ملی اسکی ایران: آلپاینی‌ها زودتر از المپیک قبل به خط پایان می‌رسند

مربی تیم ملی اسکی آلپاین ابراز امیدواری کرد که دو ملی پوش ایران در رقابت مارپیچ بزرگ المپیک 2010 ونکوور عملکرد بهتری نسبت به المپیک 2006 تورین داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ رستم کلهر پیش از شروع رقابت پوریا و حسین ساوه شمشکی، نمایندگان ایران در مسابقه های مارپیچ بزرگ اظهار کرد: ملی پوشان ما در سطح خودمان خوب هستند، من از وضعیت آنها راضی هستم، حتی بعضی از کشورهایی که بیشتر سرمایه گذاری کرده‌اند و برنامه و علم و دانش بیشتری از ما دارند از ما عقب تر هستند. نسبت به قبل بهتر هستیم، در گذشته تفاوت فاحشی با قهرمانان داشتیم اما اکنون شرایط خوبی داریم.
وی در رابطه با وضعیت مرجان کلهر نیز گفت: مرجان کلهر از پوریا و حسین ساوه شمشکی ضعیف تر است، شرایط اکنون او مثل هشت سال پیش تیم پسران ماست، مردان ما وضعیت مناسب تری دارند و این هم طبیعی است، اگر می خواهیم بهتر شویم باید مانند شرایط ورزش روز دنیا حرکت کنیم، آن گونه تمرین و زندگی کنیم که ورزشکاران دنیا انجام می دهند. باید انتظارات‌مان در حد امکانات مان باشد.
مربی تیم ملی اسکی با بیان این که به اهداف مان از حضور در المپیک رسیده ایم، گفت: سال‌های گذشته و زمانی که خودم مسابقه می دادم برای تماشای فیلم مسابقات مان ماه ها زمان صرف می شد اما اکنون پس از مسابقه فیلم رقابت حاضر است، همچنین دیدار و تمرین ملی‌پوشان ما با قهرمانان جهان در این المپیک یک افتخار است، این موضوع دیگر برای ما در المپیک عادی شده است، این که آنها چه کار می کنند، چگونه زندگی می کنند و چقدر تمرین می‌کنند، همه اش تجربه است که حاصل حضور در المپیک است.
رستم کلهر که امروز به همراه پوریا و حسین ساوه شمشکی از پیست اصلی مسابقات دیدن کرد، در رابطه با وضعیت پیست گفت: ابتدای پیست خیلی طولانی است و شیب تندی دارد، به نظر من اگر ملی پوشان ما اسکی خودشان را بکنند تا چهار ثانیه سریعتر از المپیک 2006 به خط پایان می رسند. حتی امیدوارم پوریا ساوه شمشکی 10 ثانیه زودتر به خط پایان برسد. قطعا ما نسبت به المپیک قبلی پیشرفت کرده ایم، رنکینگ ما هم نسبت به قبل بهتر شده است.
مربی تیم ملی اسکی با بیان این که باید از حضور در المپیک نهایت استفاده را برد، گفت: هر کسی از جمله مدیر، مربی و ورزشکار در حوزه کاری خودش باید از بازی های المپیک و رقابت های جهانی تجربه کسب کند و از این تجربه استفاده کند. اگر ما نتوانیم این تجربیات را عملیاتی کنیم و تغییری در ورزش اسکی به وجود آوریم اصلا حضور پیدا نکنیم بهتر است.
پوریا و حسین ساوه شمشکی از ساعت 9:30 صبح سه شنبه به وقت محلی - 20:45 چهارشنبه به وقت ایران - در مسابقه های مارپیچ بزرگ بیست و یکمین دوره بازی های المپیک به میدان می روند.
۴ اسفند ۱۳۸۸ ۰۹:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.