آیین رونمایی از عکس ها و دست نوشته های جهان پهلوان تختی و تندیس طالقانی،یزدانی خرم و سوریان برگزار شد؛صالحی امیری:پیشکسوتان اعتبار ورزش هستند

آیین رونمایی از عکس ها و دست نوشته های جهان پهلوان تختی و تندیس طالقانی،یزدانی خرم و سوریان برگزار شد؛صالحی امیری:پیشکسوتان اعتبار ورزش هستند

آیین بزرگداشت جهان پهلوان تختی و رونمایی از عکس ها و دست نوشته های وی و رونمایی از 3 تندیس یزدانی خرم، طالقانی و سوریان صبح امروز با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،طاهره طاهریان نایب رییس،کیکاوس سعیدی دبیر کل،مجید کیهانی،علیرضا رحیمی از اعضای هیات اجرایی ،رنگرز مدیر موزه ومشاور رئیس،علی کفاشیان،سردار مشایخی،امیر حسینی،بهداد سلیمی،غلام محمدی،مدیران،مربیان و پیشکسوتان ورزش کشور بخصوص کشتی و اصحاب رسانه در محل موزه ورزش،المپیک و پارالمپیک واقع در کمیته ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدا  حسن رنگرز مدیر موزه ملی ورزش ، المپیک و پارالمپیک و مشاور رئیس ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین،پیشکسوتان را بخشی از تاریخ ورزش کشور یاد کرده و تکریم از پیشکسوتان ورزش را یک وظیفه برای تمامی مسئولین ورزشی و نسل جدید ورزشکاران دانست .
وی در ادامه ابراز داشت:با پیگیرهای مستمر شخص دکتر صالحی امیری و حمایتهای همه جانبه وزیر ورزش و جوانان  خوشبختانه این موزه افتتاح  شد و باعث خوشحالی ما است که به ما اعتماد کرده و آثار مستند و ارزشمند قهرمانی خود را به موزه ملی ورزش اهدا کردید تا در این موزه به بازدید عموم  بخصوص نسل جوان کشور گذاشته شوند .
در ادامه مراسم با پخش کلیپی از مراحل آماده سازی موزه ورزش و همراهی ضرب زورخانه  و شعر خوانی عباس شیرخدا همراه بود.

 

سپس رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به مدعوین ابراز داشت: ریل توسعه در هر جامعه ای انسان‌ها هستند و سرمایه ملت ایران نیروی انسانی آن همچون حمید سوریان، حسن یزدانی، محمدرضا طالقانی و شما پیشکسوتان عزیز هستید  سرمایه و اندوخته‌های ما فقط بانک مرکزی، نفت و گاز  نیست بلکه شما پیشکسوتان با معرفت و انسان‌های بزرگ است و ما وظیفه داریم که بزرگان را تکریم کنیم.
وی اظهار داشت: اگر امروز درخت ورزش در این جغرافیا سبز است بخاطر امثال طالقانی، محمدرضا یزدانی خرم و دیگر پیشکسوتان بامرام و معرفت است. اعتبار امروز کشتی همین پیشکسوتان هستند. وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک باور دارد همیشه باید پیشکسوتان را به نسل جوان معرفی کنیم و نمی‌توانیم نسبت به بزرگان بی‌تفاوت باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد:  باید از سکو قهرمانی به پهلوانی حرکت کنیم. مجموعه کارهایی در این حوزه آغاز شده که راه اندازه موزه ورزش است. بیش از سه هزار اثر ارزشمند از قهرمانان و ورزشکاران به موزه اهدا شده است. گام بعدی ما تاریخ شفاهی بود که آن را نیز آغاز کردیم و گام سوم آرشیو اسناد فیلم‌ها و آثار ورزشکاران است.
رییس کمیته ملی المپیک افزود: علاوه بر این، تجلیل از بزرگان را در دستور کار داریم تا نسل جوان با این پیشسکوتان آشنا شوند. به طور دائمی تجلیل از بزرگان ورزش را مدنظر داریم و هدف دوم ادامه راه پهلوانان است.
وی تصریح کرد: مفهوم دهه فجر نجات یک ملت از ظلمت با مبانی دینی و سیاسی است که توسط امام خمینی(ره) محقق شد و به اسلام و ایران هویت داد و به طور طبیعی مشارکت به مفهوم پذیرش مسوولیت است وتکریم از بزرگان ورزش یک وظیفه الهی و دینی برای همه مردم و مسئولین است .
وی افزود : کسانی که به هویت وشخصیت اخلاقی و پهلوانی اهمیت میدهند سرمایه اصلی ما هستند و پیشکسوتان ورزش کشور  از جمله  این افرادهستند پیشکسوتان ورزشی کسانی هستند که به نسل جوان انگیزه میدهند و در تاریخ کشورمان  ماندگار خواهند ماند .

سپس سه تندیس محمدرضا یزدانی خرم ، محمد رضا طالقانی و حمید سوریان با حضور پیشکسوتان این رشته  رو نمایی شد و هدایایی به رسم یادبود توسط صالحی امیری به آنها اهداشد .
مراسم فوق با سخنرانی یزدانی خرم ادامه یافت که از برگزاری مراسم تقدیر از پیشکسوتان توسط کمیته ملی المپیک، به عنوان یک ایده بسیار انسانی و خوب یاد کرد وخواستار تداوم این مراسم شد.
محمدرضا طالقانی نیز از مراسم فوق به عنوان حرکتی فرهنگی و بسیار ارزشمند یاد کرد و اظهار خوشحالی نمود که بهداد سلیمی و حسن رنگرز به عنوان دو قهرمان  با اخلاق ورزش کشور جهت مدیریت برنامه تجلیل از پیشکسوتان ورزشی انتخاب شده اند . پخش کلیپی از زندگینامه ، مبارزات و ویژگیهای مردمی جهان پهلوان تختی ادامه دهنده آیین فوق بود و سپس مراسم  نقالی شاهنامه پایان بخش مراسم بود.

۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.