دکتر قراخانلو:المپیکی بودن مستلزم توجه به ارزش ها و منشور المپیک است

دکتر قراخانلو:المپیکی بودن مستلزم توجه به ارزش ها و منشور المپیک است

سومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک در بخش پسران، با حضور دکتر رضا قراخانلو مشاور رئیس کمیته ملی المپیک آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، پیش از آغاز این مرحله از بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک، ورزشکاران پسر نخبه حاضر در این طرح در جلسه پرسش و پاسخی که در حضور دکتر قراخانلو مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و مدیران اجرایی طرح برگزار شد شرکت کردند.
شرکت کنندگان در سومین مرحله از طرح مذکور، در این جلسه به بیان پیشنهادات، انتقادات و ارزیابی خود از دو مرحله گذشته پرداخته و در رابطه با نقاط ضعف و قوت این طرح نقطه نظرات خود را بیان کردند. آزمون های آمادگی جسمانی، بحث روانشناسی ورزشی، ارزش های المپیک، پزشکی ورزشی و تغذیه ورزشی جزو قسمت هایی بود که مورد توجه ورزشکاران حاضر در طرح قرار گرفت.
در ادامه دکتر قراخانلو خطاب به شرکت کنندگان گفت: کیفیت و نحوه برگزاری این طرح مورد تأیید بسیاری از مدیران سطوح بالای ورزش قرار گرفته است. تمام سعی ما از آغاز طرح این بود که علاوه بر فدراسیون های درگیر، مربیان شما عزیزان را نیز به برنامه های خود متصل کنیم تا تداخلی در تمرینات و کارهای فنی آنها به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه المپیکی بودن مستلزم توجه به ارزش ها و منشور المپیک است گفت: تلاش شما برای اینکه در آینده پرچم ایران را در میادین مختلف ورزشی بالا ببرید قابل تحسین است.
گفتنی است ورزشکاران حاضر در سومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک، علاوه بر حضور در برنامه های پزشکی، تغذیه، طراحی تمرین و کارگاه ارزش های المپیک، در مشاوره‌های روانشناسی حضور خواهند یافت و برای تمامی این نفرات پرونده روانشناختی ورزش تشکیل خواهد شد.
گفتنی است طرح بورسیه ورزشی آکادمی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و حمایتی کمیته ملی المپیک و با هدف موفقیت در المپیک ۲۰۲۲ جوانان می باشد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ گرفته در سال 1398، ورزشکاران نوجوان نخبه در دو بخش پسران و دختران در رده سنی 13 تا 15 سال در قالب سه اردوی سه‌روزه از مزیت‌های این طرح بهره‌مند شدند.
لازم به ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک  در سال آینده با رویکردی جدید ادامه خواهد داشت.

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.