به گزارش خبرنگار عزامی از ونکوور؛عیسی ساوه شمشکی:برای توسعه اسکی ایران مذاکراتی با برخی کشورها داشته ایم

رئیس فدراسیون اسکی گفت: انتظار ما این است که حداقل در جمع 50 نفر برتر آلپاین جهان قرار بگیریم.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و خبرنگار اعزامی به ونکوور، عیسی ساوه شمشکی در رابطه با عملکرد ضعیف نماینده ایران در رقابت‌های صحرانوردی بازی‌های المپیک زمستانی 2010 گفت: ایران با رشد صددرصدی در کسب سهمیه المپیک در این بازی‌ها شرکت کرد، از چهار سهمیه کسب شده سه سهمیه در رشته آلپاین است که سابقه زیادی نسبت به صحرانوردی در کشور ما دارد. در صحرانوردی سید ستار صید معرفی شد که تنها 4 سال است در این رشته فعالیت می‌کند. او قبلا اسکی باز آلپاین بود و توانست در این 4 سال رنکینگ فدراسیون جهانی را کسب کند و به عنوان نماینده ایران سهمیه بازی های المپیک را به دست آورد. تنها حضور وی در این مسابقات برای ما مهم بود. انتظار ما این بود که بتواند در رقابت با بزرگان جهان مسابقه را به پایان برساند و از خط پایان عبور کند. گذشتن از خط پایان برای ما و صید موفقیت بود، ضمن این که وی 7 ورزشکار را پشت سر گذاشت.
وی ادامه داد: هدف ما در المپیک 2010 حضور در آلپاین است. تاکنون تیم آلپاین ایران در سه دوره المپیک حضور داشته و انتظار ما این است که ورزشکاران مان در بین 90 تا 95 شرکت کننده حداقل در جمع 50 نفر جهان قرار بگیرند.
رییس فدراسیون اسکی با اشاره به حضور پوریا و حسین ساوه شمشکی در آلپاین مردان گفت: ما در المپیک های قبلی در بخش مردان عناوین 36 و 46 را کسب کرده بودیم که انتظار داریم در این دوره بهتر از قبل ظاهر شویم، ولی در بخش بانوان اولین حضور ما در المپیک است که امیدوارم کلهر مسابقه اش را به خوبی به پایان برساند. ما در این بخش دنبال مقام و رتبه نیستیم. امیدوارم حضور مرجان کلهر باعث انگیزه سایر ورزشکاران زن شده تا با نفرات بیشتری در بازی های 2014 شرکت کنیم.
ساوه شمشکی گفت: ورزشکاران ما باید از این بازی ها تجربه های خوبی را کسب کنند تا در آینده از آنها استفاده ببرند.
رییس فدراسیون اسکی در رابطه با شایعات مطرح شده مبنی بر این که به همراه خانواده اش به بازی های المپیک سفر کرده است، با رد این شایعه توضیح داد: این نکته را همه باید بدانند که ورزش اسکی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا از وضعیت خاصی برخوردار است، پیست‌های اسکی در تمام کشورهای دنیا خارج از پایتخت و دور از شهرها قرار گرفته اند و جامعه اسکی عموما خویشاوندی است. پیست های تهران نیز در کنار روستاهای شمشک، دیزین، دربندسر و ... قرار دارد و عموم قهرمانان این رشته همه اهالی این مناطق هستند.
وی با ابراز تاسف از طرح مسائل این چنینی گفت: برای افرادی که چنین مطالبی را عنوان می‌کنند متاسفم. کسانی که اعلام کردند من به همراه همسرم و فرزندم به ونکوور سفر کردم، مغرضند. وقتی ما از یک خانواده هستیم تحقیق کردن در رابطه با این موضوع که من با خانواده ام به بازی های المپیک سفر کرده ام یا نه کار راحتی است. من از این افراد انتظار بیشتر از این ندارم. دروغی را گفتند که حق پیگرد قانونی برای من محفوظ است، اما حضرت علی (ع) می فرمایند لذتی که در عفو است در انتقام نیست. من انتظار نداشتم که یک مربی و پیشکسوت اسکی این دروغ را عنوان کند، که برای ما مربیان باعث شرمندگی است. من از همه قهرمانان و پیشکسوتان اسکی عذرخواهی می کنم.
نایب رییس کنفدراسیون اسکی آسیا در پایان از مذاکره با روسای فدراسیون های ترکیه و ارمنستان خبر داد و گفت: هدف کنفدراسیون برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه اسکی در آسیاست و به دنبال راه هایی برای رسیدن به این هدف هستیم. من طی چند روز گذشته گفت و گوهایی را روسای فدراسیون های ترکیه و ارمنستان داشتم که در آن راه های همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم در آینده شاهد گسترش ارتباطات با سایر کشورها باشیم.
۳ اسفند ۱۳۸۸ ۰۸:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.