بازدید مسئولین ورزش کشور از موزه IOC و گفتگو با مقامات آن؛ایران از جمله کشورهای است که با درک حساسیت موضوع به موزه ورزش و تاریخ شفاهی ورزش توجه دارد

بازدید مسئولین ورزش کشور از موزه IOC  و گفتگو با مقامات آن؛ایران از جمله کشورهای است که با درک حساسیت موضوع به موزه ورزش و تاریخ شفاهی ورزش توجه دارد

در ادامه دیدارهای مسئولین ورزش کشور با مقامات،مدیران و مسئولان کمیته بین المللی المپیک دکتر سلطانی فر، دکتر صالحی امیری و پیمان فخری ضمن بازدید از موزه IOC  با مسئولان آن در راستای افزایش همکاری در این زمینه گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این بازدید وزیر ورزش و جوانان،رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی قبل از بازدید از موزه طی نشستی با مسئولان موزه  IOC درخصوص موزه ملی ورزش،المپیک ،پارالمپیک، پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران، فرهنگ و منشور المپیک گفتگو و خواهان افزایش همکاری در این زمینه شدند.
در این نشست مسئول بخش تاریخ شفاهی موزه IOC از ایران بابت راه اندازی پروژه " تاریخ شفاهی" تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایران جزء معدود کشورهایی است که با درک حساسیت موضوع و اهمیت تاریخ شفاهی،  این پروژه را از یکسال پیش آغاز کرده است به همین منظور حمایت مالی ناچیزی از سوی کمیته بین المللی المپیک به دپارتمان تاریخ شفاهی  ایران خواهیم داشت که اگرچه ناچیز است اما قطعا پرداخت می شود.
در ادامه صالحی امیری گزارشی در خصوص تاریخ شفاهی ایران ارائه و اظهار کرد:دپارتمان تاریخ شفاهی کمیته ملی المپیک ایران  4 پروژه بزرگ "زنان در ورزش ایران"، "کشتی ایران"، "مطبوعات ورزش ایران" و  "تاریخ شفاهی فوتبال ایران" در حال  اجرا است. ضمن اینکه شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران که به ریاست سلطانی فر وزیر ورزش است و در صورت نبود ایشان من جلسه را اداره می کنم 10 پروژه را بررسی کرده و به زودی نیز آغاز می شود.

 

 

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تشکر از حمایت مالی محدود کمیته بین المللی المپیک در این زمینه گفت: با وجودیکه ما 30 برابر این مبلغ را برای تاریخ شفاهی هزینه کرده و نیز خواهیم کرد اما حمایت شما برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه نشان می دهد شما کار ما را می بینید و بررسی می کنید.

در ادامه نشست نیز مسئول موزه المپیک لوزان که زیر مجموعه  کمیته بین المللی المپیک است از ثبت موزه ایران در  IOC بعنوان یکی از زیر مجموعه های خود خبر داد و گفت  در حال حاضر ایران جزء 21 کشور دنیا است  که موزه ملی ورزش المپیک داریم، البته 31 موزه ورزش در 21 کشور جهان وجود دارد چراکه برخی کشورها چند موزه اختصاصی برای رشته ها دارند و ایران از جمله کشورهایی است است که با درک حساسیت موضوع به موزه ورزش و تاریخ شفاهی ورزش توجه دارد.
همچنین در این نشست از مسئولین موزه ملی ورزش کشور دعوت شد تا از موزه ورزش لوزان بازدید کنند و برای استاندارد سازی و نحوه نگهداری اشیاء موزه ملی ورزش ایران و دیگر مسائل همکاری همه جانبه داشته باشند.

صالحی امیری درپایان با تاکید بر اینکه یکی از قهرمانان خوشنام و با اخلاق ورزش کشورمان(حسن رنگرز) مسئولیت موزه ملی ورزش را برعهده دارد از مسئولین موزه ورزش لوزان برای بازدید از موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک کشور و پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران دعوت کرد.


۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.