سومین دوره بازیهای المپیک زمستانی جوانان - ۲۰۲۰ لوزان؛آئین افتتاحیه برگزار شد

سومین دوره بازیهای المپیک زمستانی جوانان - ۲۰۲۰ لوزان؛آئین افتتاحیه برگزار شد

آئین افتتاحیه سومین دوره بازیهای المپیک زمستانی جوانان - ۲۰۲۰ لوزان با حضور ورزشکاران، کادر فنی و مقامات ورزشی کشور های مختلف جهان، روسای فدراسیونهای بین المللی و همچنین توماس باخ رئیس  کمیته بین المللی المپیک و معاونینش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی - ۲۰۲۰ لوزان طبق اعلام قبلی راس ساعت ۱۹.۳۰ به وقت محلی و با رژه تیمهای شرکت کننده آغاز شد که اعضای کاروان ورزشی کشورمان نیز با سرپرستی افتخاری ، رئیس فدراسیون اسکی‌ و با کاپشن شلوارهای سبز و‌سفید و قرمز ( نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران) از مقابل جایگاه رژه رفتند.
مراسم رژه این دوره از بازیها نیز تحت سیاست جدید کمیته بین المللی المپیک خیلی ساده و بدون تشریفات خاص و بدون معرفی تیمهای روی صحنه در کمتر  از بیست دقیقه برگزار شد و‌ ورزشکاران به محض عبور از مقابل جایگاه در ضلع غربی ورزشگاه هاکی روی یخ، محل برگزاری مراسم مستقر شدند.
اجرای حرکات ورزشی توسط گروه های هنری و پخش چند نماآهنگ‌ با موضوع معرفی میزبان بازیها، فرهنگ و سبک زندگی مردم این‌شهر بخش بعدی مراسم افتتاحیه بود.
در بخش بعدی آئین افتتاحیه بازیها، رژه پرچمداران کاروانهای شرکت کننده به ترتیب حروف الفبای انگلیسی برگزار شد که طی آن در گروه های سه نفره پرچم داران کشورها وارد سالن شدند و از مقابل جایگاهی که مقامات ورزشی جهان حضور داشتند رژه رفتند. پرچم کشور میزبان (سوئیس) آخرین پرچمی بود که با تشویق تمامی حاضرین و میهمانان حمل شد.
خانم رکسانا ساوه شمشکی پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این مراسم بود.
مراسم افتتاحیه با اجرای حرکات نمایشی هاکی روی یخ انفرادی و‌ گروهی پیگیری شد و در ادامه پرچم این کشور همراه با نواخته شدن سرود ملی کشور سوئیس توسط گروه هنری حاضر در سالن با شیپورهای خیلی بزرگ که آلت موسیقی سنتی این کشور می باشد به اهتزار در آمد.
پخش کلیپی از نحوه حمل مشعل بازیها نیز بخش دیگر این مراسم بود.
در ادامه مراسم پرچم کمیته بین المللی المپیک بهمراه نواخته شدن سرود المپیک در سالن به اهتزاز درآمد و‌ پس از آن رئیس ستاد برگزاری بازیها به ۱۸۰۰ ورزشکار شرکت کننده از ۷۹ کشور خیر مقدم گفت و برای حضور آنان در پایتخت المپیک جهان آرزوی امیدواری کرد.
توماس باخ نیز با اشاره به قدمت حضور المپیک و مقر IOC در لوزان از میزبان بازیها و اعضای ستاد برگزارش تقدیر و تشکر کرد و برای تمام میهمانان و شرکت کنندگان آرزوی اقامتی خوش و پشت سر گذاشتن رویدادی سرشار از نشاط ،دوستی و صمیمیت نمود.
نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان شرکت کننده در این‌ دوره از بازیها نیز با در دست گرفتن پرچم کمیته بین المللی المپیک قسم یاد کردند رقابت، فضاوت و هدایتی جوانمردانه را در طول بازیها به نمایش بگذارند.
در پایان، بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۰ لوزان با سخنرانی کوتاه رئیس جمهور این کشور و  حمل مشعل بازیها توسط ۶ نماینده قهرمان و  المپین بازیهای زمستانی این کشور در سالن و‌در نهایت روشن شدن مشعل ورزشگاه میزبان افتتاحیه و اختتامیه بازیها رسما آغاز شد.

۲۰ دی ۱۳۹۸ ۰۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.