صابریان:هنوز زود است درباره فدراسیون شدن حرف بزنیم

برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری موی تای جهت حضور در اردوی تایلند فرصتی دست داد تا با مسئولان آن گفتگوی کوتاهی داشته باشیم ،چرا که این رشته رزمی به رغم پتانسیل خوبش برای فدراسیون شدن هنوز به لحاظ حرفه ای گری و تشکیلاتی و از همه مهمتراعتباری به رشد مورد نظر دست نیافته است تا کماکان زیر نظر فدراسیون رزمی فعالیت کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛حشمت اله صابریان، مسئول سبک موی تای در این باره می گوید:اصلا بحث فدراسیونی شدن موی تای در کار نیست که بخواهیم در این باره حرف بزنم موضع داشتن پتانسیل یک چیز است  و داشتن شکل حرفه ای و وضعیت فعلی آن از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری چیز دیگر در حال حاضر هم زیر نظر فدراسیون  فعالیت می کنیم و آقای نوحی همه گونه حمایت خود را از این سبک رزمی داشته اند که جا دارد از ایشان تشکر کنم. در واقع شاید خیلی از سبکها توانایی بالقوه فدراسیون شدن را داشته باشند ولی برای بالفعل شدن آن زمان لازم است.
وی ادامه داد:در همین مسابقات کشوری دیدید که به رغم برگزاری خوب رقابتها هنوز ضعفهایی در خودمان داریم پس ابتدا با حمایت فدراسیون رزمی باید این ضعفها را برطرف کنیم اگر چه سطح مسابقات و داوری آن خوب بود ولی در بحث استعداد یابی و کمک به زحمتکشان این رشته باید بیشتر تلاش کنیم .
سپس حجت الاسلام سید داوود افضلی عضو هیات رئیسه موی تای ضمن اشاره به برخی کاستی ها می گوید: متاسفانه در این مسابقات شاهد بودیم که برخی بازیکنان از تکنیک های دیگر رشته های رزمی در موی تای استفاده می کنند در حالیکه موی تای شار از تکنیک است این نشان می دهد مربیان ما باید خیلی بر روی بازیکنان کار کنند.
وی در خصوص این که آیا برنامه های فرهنگی هم برای موی تای کاران دارد گفت:من بعنوان یک روحانی سالها در این رشته کار کردم ورزش باعث سلامتی تن می شود به شرط اینکه بر روی روح و روان  بچه ها کار کرد در واقع جدای از افزایش استاژهای فنی برای بازیکنان، مربیان و داوران باید از نظر فرهنگی هم بر روی علاقه مندان به این ورزش کار کرد ما باید به این رشته رزمی حرفه ای  نگاه کنیم.
ایمان غیاثوند از دیگر اعضای هیات رئیسه موی تای نیز ضمن تاکید بر این نکته که باید بر روی گرایش جوانا به ورزش کار کرد، می گوید:هدف ما از برگزاری این رقابتها شناخت بیشتر توانمندیهای موی تای کاران ما است و اگر لازم باشد با هماهنگی مسئولین موی تای و مربیان تیم ملی مدرس خارجی هم می آوریم تا در جهت ارتقا این رشته کار کنند.
وی افزود:برگزاری اردوی تایلند و حضور در مسابقات دوحه باعث افزایش سطح فنی بازیکنان شده تا بتوانند نمایندگان شایسته ای برای ایران در مسابقات فستیوال جهانی هنرهای رزمی شوند.
جلال رنجبر عضو دیگر هیات رئیسه نیز در پایان تصریح :موی تای چشم انداز روشنی در پیش دارد البته به شرطی که همه در کنار هم همدل باشیم من به شخصه معتقدم موی تای قبل از هر چیزی نیاز به یک تشکل منسجم با جایگاههای معین دارد تا بتوان برنامه ریزی و مدیریت کرد در غیر اینصورت رشدی در آن نخواهمی دید به هر حال فدراسیون رزمی تاکنون همه جور حمایتی را از ما داشته که جا دارد از آنها تشکر کنیم.

۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.