سایت فدراسیون بین‌المللی ساواته:مجوز حجاب، اشتیاق علاقمندان ساواته در ایران را افزایش داد

برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور ساواته بانوان ایران، در سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی ساواته بازتاب داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی ساواته به آدرس: www.fisavate.org  با انتشار تصاویر مربوط به بانوان محجبه ایران نوشت: در 15 ژانویه، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور ساواته در تهران برگزار شد. بیش از 220 ورزشکار مسابقات خود را در رده‌های مختلف سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: در ایران بسیاری از بانوان، علاقمند به ساواته هستند و تصمیم هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی در خصوص صدور مجوز حجاب برای بانوان مسلمان، این اشتیاق را افزایش داد.
در این گزارش اشاره شده است برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ساواته بانوان در ایران به عنوان بخشی از برنامه‌های انجمن ساواته ایرانیان، عضو رسمی فدراسیون بین‌المللی در جهت آماده‌سازی تیم های اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی 2010 است.
ساواته در سال 1386 در ایران توسط حمیدرضا حصارکی پایه‌گزاری شد و در جریان اجلاس هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی در حاشیه مسابقات جهانی صربستان و قهرمانی اروپا در اسپانیا 2009، به پیشنهاد حصارکی، رییس کنفدراسیون ساواته آسیا و عضو هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی، این فدراسیون با حضور بانوان محجبه ایران و سایر کشورهای مسلمان در مسابقات رسمی آسیایی و جهانی موافقت کرد.
بیش از 80 کشور جهان در عضویت فدراسیون بین‌المللی ساواته هستند. قرار است تا نخستین دوره مسابقات ساواته دانشجویان جهان تیرماه 2010 در شهر نانت فرانسه برگزار شود.
۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.