به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ مربی اوکراینی تیم ملی صحرانوردی ایران: اسکی ایران به استعدادیابی، مربی قوی و امکانات نیاز دارد

به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ مربی اوکراینی تیم ملی صحرانوردی ایران: اسکی ایران به استعدادیابی، مربی قوی و امکانات نیاز دارد
مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران در بازی های المپیک زمستانی 2010 ونکوور گفت: اسکی ایران به استعدادیابی، مربی قوی، امکانات و تمرینات متفاوت نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به ونکوور؛الکساندر آروین در رابطه با عملکرد سید ستار صید تنها نماینده ایران در بازی های المپیک 2010 که عنوان 89 را در بین 95 شرکت کننده کراس کانتری کسب کرد، اظهار کرد: ستار در شش ماه به المپیک رسید، او تنها چهار سال است که در این رشته فعالیت می کند (سه سال با من تمرین می کند)، در حالی که حریفان او در جهان و المپیک حداقل 15 سال در این رشته سابقه دارند. یک قهرمان برای حضور در المپیک 15 سال زحمت می کشد.
وی با اشاره به حسین و پوریا ساوه شمشکی دیگر المپیکی های ایران در رشته آلپاین گفت: آنها از سنین نونهالی اسکی می کنند ولی سجاد نه، او در سال گذشته تنها سه هزار کیلومتر اسکی کرد در حالی که بهترین های جهان در سال 9500 تا 10 هزار کیلومتر اسکی می کنند، ستار هم باید همین مقدار تمرین کند و مسابقه دهد.
الکساندر که سابقه سه دوره حضور به عنوان مربی در المپیک زمستانی را داشته است، به انتخاب ملی پوشان اشاره کرد و گفت: وقتی به ایران آمدم از صحرانوردان تست فنی و فیزیولوژیکی گرفتم، در میان مدعیان کراس کانتری ستار صید از همه بهتر بود، مجتبی و مصطفی میرهاشمی 15 سال است که در این رشته فعالیت می کنند، ستار با سه سال فعالیت به آنها رسیده است، به خاطر آن که با استعداد است، اگر استعداد نداشت یاد نمی گرفت.
مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی که دائما از نظم حرف می زند و به گفته ساوه شمشکی رییس فدراسیون حتی از مرخصی های خود استفاده نمی کند، با تاکید بر این که سیستم فعالیت های ورزشی در ایران باید تغییر کند، می گوید: اگر می خواهیم تغییر کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از نونهالی کار کرد، مربی قوی، استعدادیابی، امکانات و تمرینات متفاوت لازم است تا وضعیت اسکی ایران بهتر شود، باید مداوم کار کرد.
الکساندر با طرح این پرسش که چند ماه در ایران و ایتالیا برف وجود دارد؟ گفت: اما جایگاه ایتالیا کجاست و جایگاه ایران کجا؟ اسکی بازان ایران در رشته های مختلف همه در یکی، دو پیست تمرین می کنند و در آن هم مسابقه می دهند، مردم هم در آن پیست ها تفریح می کنند، در حالی که در کشورهای دیگر هر رشته پیست اختصاصی دارد.
۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۲:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.