به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ حسین ساوه شمشکی:بدنسازی‌ که به درد اسکی بخورد انجام نداده‌ایم

حسین ساوه شمشکی از وضعیت روحی ـ روانی بسیار خوب خود پیش از آغاز رقابت‌ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به ونکوور؛ملی‌پوش آلپاین ایران اظهار کرد: من سه روز در رشته مارپیچ کوچک تمرین کرده بودم. امروز هم در روز چهارم تمرینم در بخش مارپیچ بزرگ به تمرین پرداختم. در حال حاضر وضعیت روحی ـ روانی بسیار خوبی دارم.
وی درخصوص تفاوت پیست‌های ایران و کانادا تصریح کرد: پیست‌های ونکوور با ایران متفاوت است. ما در تهران روی پیست‌های برفی تمرین کردیم در حالی که اینجا باید روی پیست‌های یخی اسکی کنیم و این مساله شرایط را برای ما دشوار کرده است.
وی درخصوص تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها و میزان آمادگی آنها یادآور شد: همه تیم‌هایی که به المپیک می‌آیند، تمرین کرده و آماده هستند. حتی تیم غنا که با یک ورزشکار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. حریفان ما در فصل تابستان در پیست‌های سرپوشیده اروپا و یا در پیست‌های اتریش و فرانسه و در کوه‌های بلند آلپ تمرین کرده‌اند. در این میان تنها ایران، ارمنستان و ازبکستان چنین فرصتی نداشته است.
ساوه شمشکی در پاسخ به این پرسش که آیا این مساله به معنای این است که شما تمرین‌های کمی را پشت سر گذاشته‌اید تاکید کرد: نمی‌توان گفت تمرین‌ها کم بوده است تمرین‌ها مفید به فایده نبوده است. ما از تابستان بدنسازی و تمرین‌های خود را آغاز کردیم ولی بدنسازی‌ای که به درد اسکی بخورد انجام ندادیم. بدن‌های ما آماده است ولی وقتی به پیست می‌رویم، احساس خستگی می‌کنیم. ما بعد از چهار دوره اسکی کردن، خسته می‌شویم. از نظر من بهترین بدنسازی در هر رشته ورزشی انجام همان ورزش است. حریفان ما از 12 ماه سال، 10 ماه اسکی می‌کنند.
ملی‌پوش آلپاین ایران، با بیان اینکه حضور در المپیک کسب تجربه بسییار خوبی است تصریح کرد: در حال حاضر با برخی از تیم‌ها در حال مذاکره هستیم و می‌خواهیم بدانیم که آنها چه کمکی می‌توانند به ما بکنند. اگر ممکن است در فصل تابستان‌ با آنها تمرین کنیم. ما همچنین باید با برندهای اسکی که لوازم و تجهیزات تولید می‌کنند مذاکره کنیم که به تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان ایران کمک کنند.

۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۲:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.