سرپرست آکادمی ملی المپیک:بهترین کار برای تغییر روش زندگی مددجویان زندان ها، انجام فعالیت های ورزشی و فرهنگی است

سرپرست آکادمی ملی المپیک:بهترین کار برای تغییر روش زندگی مددجویان زندان ها، انجام فعالیت های ورزشی و فرهنگی است

با برگزاری مراسم افتتاحیه ای در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک، دوره آموزشی توسعه فعالیت های بدنی و ورزشی در زندان های کشور ویژه مسئولین تربیت بدنی این زندان ها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین مدیران تربیت بدنی و فرهنگی سازمان زندانها با مدیران آکادمی ملی المپیک، در خصوص برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ویژه مسئولین تربیت بدنی زندان های کشور ، صبح امروز دوره آموزشی توسعه فعالیت های بدنی و ورزشی در زندان های کشور با برگزاری مراسم افتتاحیه ای آغاز به کار کرد.
در ابتدای این مراسم دکتر تقوی سرپرست آکادمی ملی المپیک با بیان اینکه بیشتر تمرکز کمیته بین المللی المپیک در گذشته بر روی برگزاری رویدادهای ورزشی مهمی که زیر نظر این نهاد بین المللی برگزار می شد بوده است، از تغییر نگرش IOC در سال های گذشته سخن به میان آورد و گفت: کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروزه توجه زیادی به ارزش های المپیک و ارزش های اخلاقی و فرهنگی داشته و تأکید بسیار زیادی به کار کردن با گروه های خاص دارد.
دکتر تقوی، گروه های خاص مانند مددجویان حاضر در ندامتگاه ها را در خطر و معرض آسیب بیشتر عنوان کرد و گفت: بهترین کار برای تغییر روش زندگی این افراد انجام فعالیت های ورزشی و فرهنگی است.
وی در پایان خطاب به مسئولین تربیت بدنی زندان های کشور گفت: اگر حتی یک نفر را از طریق ورزش در مسیر درست زندگی قرار دهید کار بسیار بزرگی انجام داده اید.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رستمی مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور ضمن قدردانی از مسئولین و مدیران آکادمی ملی المپیک به جهت همکاری در برگزاری این دوره آموزشی گفت: تمام برنامه های فرهنگی و اقدامات تأمینی باید در راستای تربیت قرار بگیرد.
وی خطاب به شرکت کنندگان این دوره آموزشی گفت: ورزش در زندان ها باید در راستای استراتژی و راهبرد اصلی ما که همانا رسیدن به انسانی سعادت مند است انجام گیرد. پس از فراگیری مباحث دوره آموزشی امروز که توسط کارشناسان و اساتید آکادمی ملی المپیک ارائه می شود، این برنامه ها را در زندان ها پیاده کنید.
گفتنی است دکتر سلطانپور رئیس اداره تربیت بدنی سازمان زندان ها در جریان این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولین تربیت بدنی زندان های سراسر کشور، آکادمی ملی المپیک میزبان دوره آموزشی مذکور را مهمترین و بزرگترین مرکز علمی ورزشی کشور عنوان کرد و گفت: کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک از سازمان های ورزشی مورد تأیید کمیته بین المللی المپیک ( IOC ) می باشد. حضور شما عزیزان در این دوره و این مکان علمی، برگ زرین دیگری به افتخارات تربیت بدنی زندان ها اضافه کرد.
از مهمترین مباحثی که در این دوره آموزشی یک روزه به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد می توان به این موارد اشاره کرد: توانمند سازی از طریق ورزش (آموزش مهارت های زندگی) توسط مرجان صفاری، فواید ورزش برای گروه های خاص (از نظر روان شناختی) ایمان صحرائیان و تمرین در فضای کم توسط ناصر پیروردی زاده.
شایان ذکر است در پایان این دوره آموزشی، مسئولین تربیت بدنی زندان های کشور از مراکز و امکانات آکادمی ملی المپیک و در ادامه از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بازدید خواهند کرد.

۸ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.