همایش تجلیل از محققان و صاحبان کرسی های بین المللی حوزه پزشکی ورزشی برگزار شد

همایش تجلیل از محققان و صاحبان کرسی های بین المللی حوزه پزشکی ورزشی  برگزار شد

به مناسبت هفته پژوهش و با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی و پیشکسوتان عرصه پزشکی ورزشی، همایش تجلیل از محققان و صاحبان کرسی های بین‌المللی حوزه پزشکی ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین توضیحاتی را در خصوص دلیل و هدف برگزاری این مراسم و همچنین شاخص های مدنظر برای گزینش افرادی که در جریان مراسم از خدمات آنها تجلیل شد توضیحاتی را ارائه داد.
در ادامه کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین جامعه پزشکان ورزشی که صبح امروز و در یک قاب دور هم جمع شده بودند، حل دغدغه بیمه ای و همچنین ارائه خدمات مناسب درمانی به ورزشکاران را جزو مهمترین شاخصه های فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد و گفت: امروزه کلینیک های تخصصی پزشکی ورزشی در سراسر کشور و تمامی استان ها مشغول خدمات دهی به ورزشکاران می باشند.
وی افزود: این موضوع بسیار با ارزش است که قهرمانان ما توسط پزشکانی تحت معالجه قرار می گیرند که خودشان در حوزه ورزش، تخصص و تجربه زیادی دارند.
سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نقش برجسته فدراسیون پزشکی ورزشی در حمایت از قهرمانان بر کسی پوشیده نیست، مرکز پزشکی ورزش آکادمی ملی المپیک را مرکزی مجهز و دارای بخش ها و دپارتمان های مختلفی مانند فیزیوتراپی، قلب ورزشی، پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی معرفی کرد که با مدیریت دکتر سید شمس الدین تقوی، خدمات ارزنده ای را به جامعه ورزش کشور ارائه می کند. 
وی در پایان و ضمن ابراز تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مستمر و ارزشمند جامعه پزشکی ورزشی گفت: در آستانه برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی یعنی المپیک 2020 توکیو هستیم. با توجه به جلسات منظمی که در این خصوص در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به طور مستمر در حال برگزاری است، بسیار امیدوارم تا با همت شما عزیزان در کمیته های مختلف فدراسیون پزشکی ورزشی و دیگر نهادهای درگیر این رویداد بزرگ، شاهد موفقیت ورزش کشور در سال آینده خواهیم بود.
دکتر مهدی علینژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از دیگر سخنرانان این همایش بود که نقش جامعه پزشکی را در موفقیت تیم های ورزشی بسیار اساسی عنوان نمود.
وی گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در حوزه های مختلفی نظیر تغذیه، سلامت، پیشگیری از آسیب و کنترل دوپینگ از بهترین های دنیا می‌باشد.  اگر قدردان بزرگان و پیشکسوتان این عرصه باشیم، مطمئناً می توانیم جامعه بهتری داشته باشیم.
شایان ذکر است در جریان همایش امروز، از روسای ادوار گذشته فدراسیون پزشکی ورزشی، بنیانگذاران بخش های مختلف و پیشکسوتان این فدراسیون، صاحبان کرسی های بین المللی و کسانی که در مدت های طولانی در فدراسیون مذکور به جامعه ورزش کشور خدمت کرده اند تجلیل شد.
لازم به ذکر است، با توجه به فعالیت گسترده مجموعه پزشکی ورزشی در سراسر کشور، در آینده و طی مراسمی از محققان و خادمان عرصه پزشکی ورزشی در استان ها تجلیل به عمل خواهد آمد.
گفتنی است این همایش با حضور مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهدی علینژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، ، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، دکتر سید شمس الدین تقوی سرپرست آکادمی ملی المپیک، فرزانه ترکان رئیس کمیسیون همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک، جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی و پیشکسوتان حوزه پزشکی ورزشی برگزار شد.

۴ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.