هولدینگ ای فیت پروبا حضور رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران: نشست مشارکتی ترویج ورزش برای توان‌یابان اوتیسم برگزار شد

هولدینگ ای فیت پروبا حضور رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران: نشست مشارکتی ترویج ورزش برای توان‌یابان اوتیسم برگزار شد

 صبح امروز و با موضوع ورزش برای همه، نشست مشارکتی ترویج ورزش برای توان‌یابان (معلولین مبتلا به اوتیسم) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ابتدای نشست ضمن بیان توضیحاتی در خصوص اهمیت، توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد جامعه به ویژه معلولین، به ارائه آمارهایی که به تازگی از سوی مسئولین سلامت کشور ارائه شده پرداخت و گفت: 65 درصد افراد جامعه در ایران دچار چاقی هستند که همین موضوع مقدمه ای برای ابتلا به انواع بیماریهای غیر واگیر است و باعث شده تا بیش از سه درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف درمان این بیماری ها شود.
دکتر احمدی موضوع ترویج ورزش را برای همه اقشار جامعه امری ضروری عنوان کرد و گفت: سعی بنده و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان این است که فدراسیون ها را بیش از پیش مجاب کنیم تا ضمن توجه بیشتر به موضوع ورزش همگانی، برای جلب مشارکت مردم و ایجاد انگیزه آنها برای ورزش کردن تمام تلاش خود را بکار بگیرند.
وی در پایان با اشاره به اینکه برخی فدراسیون ها مانند فدراسیون ووشو، فدراسیون ورزش های همگانی، فدراسیون اسکیت و همچنین فدراسیون شنا در خصوص مشارکت در ترویج فعالیت ورزشی معلولین اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند گفت: ما در بحث سازماندهی ورزش معلولین، جزو کشورهای الگو هستیم و برای رسیدن به بهترین نتایج در این موضوع نیازمند هم افزایی و همکاری بین تمامی دستگاه ها می باشیم.
در ادامه این مراسم سیما لیموچی نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک در رابطه با اقدامات انجام گرفته در این کمیته برای گسترش فعالیت های ورزشی در بین افراد دارای معلولیت توضیحاتی را ارائه داد و گفت: سازمان ملل از سال 1992 اقدامات زیادی را در این رابطه انجام داده تا کشورها، سازمان ها و نهادهای بین المللی را با درک بهتری از معلولیت آشنا کرده و آنها را مجبور کند تا ضمن پرداختن بیشتر به حقوق معلولین در مورد ترویج ورزش در بین این قشر از جوامع گام های موثر و مثبت‌تری بردارند.
وی همچنین در خصوص فعالیت های کمیته ملی پارالمپیک در رابطه با توسعه ورزش قهرمانی در بین معلولین و ایجاد فرصت برابر و دسترسی بهتر این عزیزان به حقوق اجتماعی را با ذکر مثال هایی از کمیت و کیفیت اعزام‌ها و مدال های کسب شده در رویدادهای مهم ورزشی بین المللی توضیحاتی ارائه داد.
اسوتان اسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران از  دیگر سخنرانان این مراسم بود که برگزاری این نشست را بیانگر نقش مهم ورزش معلولان دانست.
وی ضمن تشکر از دولت ایران در جهت ترویج ورزش و تربیت بدنی برای معلولان که این کشور را از این لحاظ در سطح منطقه به عنوان یک الگو مطرح کرده است گفت: مطمئناً این اقدامات به سلامت روح و جسم معلولان کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران ضمن اشاره به این جمله از نلسون ماندلا که گفته است ورزش قدرت تغییر دنیا را دارد گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به این قدرت برای ایجاد جوامعی فراگیر نیاز داریم. ورزش قدرت ارائه یک چهارچوب جهانی برای یادگیری ارزش ها و کمک به توسعه توانایی‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز یک شهروند مسئول را دارد.
وی در پایان گفت: ورزش و تربیت بدنی امری حیاتی برای سلامتی، تقویت و حضور افراد دارای معلولیت در جامعه است که مستلزم اقدام ویژه ای از سوی دولت ها و سازمان های بین المللی است.
لازم به ذکر است این نشست تا بعد از ظهر امروز که با سخنرانی مدعوین همراه است ادامه خواهد داشت.

این نشست با حمایت اسپانسری هولدینگ ای فیت پرو برگزار شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.