به گزارش خبرنگار اعزامی از ونکوور؛مربی تیم ملی اسکی آلپاین:فاصله ما با اسکی جهان نسبت به دوره های گذشته کمتر شده است

مربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران در المپیک زمستانی 2010 فاصله ما با بهترین های جهان نسبت به دوره قبل المپیک کمتر شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به این بازیها؛ رستم کلهر در رابطه با آخرین وضعیت تیم ایران در ونکوور اظهار کرد: با تمریناتی که مرجان کلهر و پوریا و حسین ساوه شمشکی داشتند فکر می‌کنم فاصله ما با بهترین‌های جهان نسبت به دوره قبل المپیک خیلی کمتر شده باشد و این را در تمرینات می توان دید. البته ارزیابی نهایی پس از مسابقات به دست می آید. امیدوارم در روز مسابقه ورزشکاران ما در فرم ایده آل خود باشند و خوب اسکی کنند.
وی در رابطه با تمرین "مرجان کلهر" بانوی محجبه‌ی ایران با قهرمانان جهان در پیست اسکی ویستلر گفت: تاکنون ما تمرینی با بهترین‌های جهان نداشته‌ایم، معمولا کمیته آلپاین فدراسیون جهانی شرایطی را فراهم می کند که نفرات اول تا سی ام جهان تمرین متفاوتی با سایرین داشته باشند اما، پس از گفت و گو با مربیان تیم های سوئد، ایتالیا، اتریش و آمریکا مرجان کلهر یک‌شنبه در کنار قهرمانان بزرگ جهان تمرین کرد و خیلی برای او مفید بود.
کلهر در ارزیابی از بازی های المپیک زمستانی 2010 گفت: همواره برای امتیاز دادن به کاری باید از نظر کمی و کیفی آن را سنجید. اکنون از نظر کیفی زمان مناسبی برای ارزیابی نیست و پس از پایان مسابقات می توان نظر دقیقی داد. من برای اولین بار است که در المپیک شرکت می کنم اما با اطلاعاتی که از المپیک های گذشته داشتم دنیا به دنبال افزایش سطح مسابقات است و فکر می کنم المپیک ونکوور از بازی های دوره های قبل از سطح بالاتری برخوردار است.
مربی تیم ملی اسکی آلپاین در رابطه با جایگاه تیم ایران گفت: معتقدم تیم ایران وضعیت بهتری نسبت به دوره های گذشته المپیک دارد. از نظر کمی توانستیم صددرصد سهمیه ایران را افزایش دهیم و این نشان دهنده رشد صددرصدی تیم ملی ایران است. با ارزیابی که از ملی‌پوشان دارم حتما در اسلالوم (مارپیچ کوچک) بهتر از قبل ظاهر خواهیم شد.
مربی تیم ملی آلپاین ایران هم‌چنین درخصوص چهارمین تمرین ملی‌پوشان اسکی ایران اضافه کرد: طی چند روز اخیر تمرین‌های بسیار خوبی را انجام داده‌ایم. امروز نسبت به تمرین‌های گذشته شرایط بسیار خوب بود. ملی‌پوشان ما تجربه تمرین و مسابقه روی یخ را ندارند. آنها نمی‌توانند همان تمرینی که در ایران انجام داده‌اند در ونکوور انجام دهند چرا که پیست ایران برفی است ولی پیست مسابقه‌ها یخی است.
کلهر ادامه داد: ملی‌پوشان در روزهای نخست در پیست مشکل داشتند ولی هرچه که می‌گذرد مشکلات آنها کمتر می‌شود. امروز آنها شرایط بهتری دارند. معتقدم اسکی بازان دنیا کار مهم‌تری نسبت به ما انجام نمی‌دهند فقط شرایط مناسب و امکانات بهتری دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که تاثیر تمرین کردن در کنار قهرمانان و بزرگان اسکی جهان به چه میزان است، خاطرنشان کرد: روزی ورزشکاران ما رقابت قهرمانان و بزرگان اسکی را از تلویزیون می‌دیدند و ذوق می‌کردند دیگر چه برسد به اینکه آنها بخواهند با بزرگان اسکی تمرین کنند. معتقدم این افتخاری است که نصیب ما شده است. تمرین کردن کنار بزرگان اسکی، توجه کردن به نحوه اسکی کردن آنها، چگونگی تفکر قهرمانان نسبت به تمرین و مسابقه، چگونگی نحوه گرم کردن یا سرد کردن ورزشکاران و اینکه چگونه باید حمله کنند، همه از نکاتی است که از تمرین با بزرگان و قهرمانان اسکی به دست می‌آید. در واقع این‌ها همه تجربه‌ای است که می‌توان در مسابقه‌های المپیک و جهانی کسب کرد.
رستم کلهر با بیان اینکه تمرین کردن با بزرگان و قهرمانان اسکی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و فدراسیون نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند تاکید کرد: به جز مسابقه‌های المپیک و جهانی نیز می‌توان در جای دیگر تجربه کسب کرد ولی این مساله نیازمند هزینه‌های زیادی است که فدراسیون نمی‌تواند آن را تامین کند. در بازی‌های المپیک همه چیز برای ما رایگان است. امکانات هست، پیست هست، قهرمانان بزرگ دنیا هم هستند. زمانی تمرین کنار بزرگان اسکی برای ما غیر قابل باور بود. اگر ما شرایطی داشتیم که می‌توانستیم یک ماه در کنار بزر گان اسکی و با امکانات موجود تمرین کنیم، یک مرحله از شرایط فعلی پیش می‌افتادیم و رشد می‌کردیم.


۱ اسفند ۱۳۸۸ ۰۷:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.