نشست هم اندیشی مسئولین و انجمن های فدراسیون انجمن های ورزشی با رئیس کمیته ملی المپیک

نشست هم اندیشی مسئولین و انجمن های فدراسیون انجمن های ورزشی با رئیس کمیته ملی المپیک
سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته (یکشنبه 17 آذر) در نشست هم اندیشی با مسئولین،روءسا و نواب رئیس انجمن های فدراسیون انجمن های ورزشی که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد از آنان تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست هم اندیشی روءسا و نواب رئیس انجمن ها و مسئولین فدراسیون انجمن های ورزشی با رئیس کمیته ملی المپیک با حضور کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی ضمن تقدیر از حمایتهای کمیته ملی المپیک و شخص دکتر صالحی امیری گفت:فدراسیون انجمنهای ورزشی 19 انجمن را تحت پوشش خود دارد و در واقع 19 فدراسیون را اداره می کند که در این بین 5 رشته در المپیک،10 رشته در بازیهای آسیایی و مابقی رشته های تحت پوشش در مسابقات رسمی زیر مجموعه شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک مثل رقابتهای داخل سالن آسیا، مسابقات بیچ گیمز، ایندور گیمز و.. حضور دارند ضمن اینکه کلیه این انجمنها دارای فدراسیون جهانی و آسیایی هستند و در حوزه بین الملل روسای این انجمنها 48 کرسی بین المللی دارند و اکثرا عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی و آسیایی رشته های خود هستند.
وی اظهار داشت:برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور عنوان NGO که در تمام دنیا مرسوم است که رشته های ورزشی روی پای خود بایستند و بی نیاز از حمایت دولت باشند توسط این فدراسیون در ورزش ایران معنا گرفت و انجمنها با امکانات حداقلی و در شرایطی سخت رشته های ورزشی تحت پوشش را با هزینه های شخصی اداره می کنند و این در حالی است که ادوات و تجهیزات این رشته ها کاملا تخصصی است و به هیچ وجه در ایران تولید نمی شود و با وجود این نارسایی ها انجمنها در مسیر توسعه و تعالی گام بر میدارند.

 

 

علیپور با اعلام سابقه 10 ساله فدراسیون انجمن های ورزشی در ورزش ایران اذعان داشت:این فدراسیون پیشگام و فدراسیون اولین ها است و با هدف کمک و پشتوانه سازی برای ورزش کشور تشکیل شده و یقینا با همین نگاه و استراتژی کمک حال ورزش ایران بوده و آورده زیادی برای ورزش داشته است و این بخاطر تلاش وسیع انجمنهای تحت پوشش است.
وی با ارائه آمار قابل توجه از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون تصریح کرد: این فدراسیون با داشتن حدود 90 تیم ملی در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان سالیانه بین 25 تا 30 اعزام خارجی دارد و در این مدت 70 مدال طلا در مسابقات رسمی به ارمغان آورده و نمونه بارز آن کسب 5 مدال طلا در مسابقات داخل سالن آسیا در عشق آباد بود که باعث ارتقای رنکینگ کاروان ایران در رده بندی مدالها شد، ضمن اینکه با مساعدت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای اولین باردو رشته سپک تاکرا و پاراگلایدر به بازیهای آسیایی جاکارتا اعزام شد که اتفاقا نتایج خوبی هم با توجه اولین تجربه این دو رشته بدست آمد که قطعا در اردوار بعدی می توانند به مدال برسند.
علیپور تاکید کرد: موضوع قابل بحث در این انجمنها حفظ تعادل و نگاه یکسان بین آقایان و بانوان است و بانوان خیلی به لحاظ توسعه و قهرمان پروری به آقایان نزدیک هستند و همه رشته های تحت پوشش در بخش بانوان فعال و پرتلاش هستند و مسابقات کشوری، لیگها، دوره های آموزشی، اردوهای تیم ملی و حتی اعزامهای بین المللی را پوشش می دهند بطور مثال کسب مدال طلای خانم فائزه بیشه کلایی در رشته موج سواری در مسابقات آسیایی چین بود که دو هفته قبل بدست امد و این بخاطر همان توجه یکسان به حوزه بانوان همردیف مردان است.
در ادامه این نشست سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جمع روسای انجمن های فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: انجمن ها،  گلستان ورزش قهرمانی هستند که می توانند در مسیر توسعه ورزش قهرمانی ظرفیت جدیدی تولید کنند.

وی افزود: ما شاهد بودیم که کشورهایی مثل کره جنوبی، چین و ژاپن مدال های بسیاری در مسابقات از همین رشته های مربوط به انجمن های ورزشی  کسب کردند که متاسفانه ما به این رشته ها کم توجهی داشتیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: از آنجایی که در طول هفته و ماه ها با روسای فدراسیون ها در ارتباط هستیم و مشکلات آنان را شنیده و حل می کنیم، فلسفه دعوت از روساء و نواب رئیس انجمن های فدراسیون انجمن های ورزشی نیز این بود که ارتباطمان با شما نیز بیشتر شود و در واقع عذرخواهی می کنیم بابت اینکه طی این دو سال با شما ملاقاتی نداشتیم .
صالحی امیری ادامه داد:اگر چه در برخی رشته ها که هزینه زیادی هم می شود نمی توانیم قهرمان جهان شویم و یا مقام های آنچنانی در جهان کسب کنیم اما در رشته ای مثل کبدی که پیش از این انجمن بوده و هزینه آنچنانی هم نداشته به عناوینی همچون قهرمان جهان دست پیدا کرده ایم.
وی افزود: ما به عنوان مسئول ورزش باید با حمایت بیشتر از انجمن ها، کمک کنیم تا رشته های بیشتری در بازی های آسیایی داشته باشیم که متاسفانه تا به امروز آنطور که شایسته بوده دراین بخش سرمایه گذاری نکردیم و با وجودی که حمایت مالی مهم است اما باید تلاش کنیم که همگرایی بیشتری برای پیشرفت شکل بگیرد.
وی تاکید کرد:امروزه می توانیم بگوییم که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها همگی با هم هماهنگ هستند و مشکلی ندارند و این اتفاق باید در انجمن ها هم بیفتد چراکه همگی در مسیر توسعه ورزش قهرمانی گام برمی داریم.
صالحی امیری ادامه داد: معتقدیم اگر در ورزش مشکلی هست، از ماست، دیگران را مسئول مشکلات ورزش دانستن فرافکنی است. ضعف و مشکلات ورزش از ماست اما قدرت ها و پیشرفتش از فدراسیون هاست.

 

وی افزود:با توجه به شرایط خاص ورزش در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ما انجام دادیم دیپلماسی ورزشی بود که سعی کردیم با جلسات متعدد، تهدیدهای ورزش ایران را کاهش دهیم ، به طور مثال حدود 58 دیدار طی سه ماه با توماس باخ، شورای المپیک آسیا و شیخ احمد و سایرین داشتیم تا هرگونه تهدید برای ورزش ایران را کاهش دهیم.
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در کمیته ملی المپیک تصمیم گیری فردی وجود ندارد بلکه 17 کمیسیون با 170 نفراز صاحب نظران فرهنگی، علمی و ورزشی تشکیل دادیم که اتاق فکر ما هستند و تمامی اعضاء همه روزه در تلاش هستند تا بتوانیم گامی برای توسعه همه جانبه در ورزش برداریم. مسیر تصمیم گیری های ما از این اتاق است.
صالحی امیری گفت: راه اندازی موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک یکی دیگر از نیازهای ورزش کشور بود  که بصورت موقت در این ساختمان راه اندازی شد. موزه ملی ورزش را بعنوان یک نهاد و موسسه ملی ثبت کردیم و مدیریت کلان موزه را از وزارت خانه خارج کردیم تا بعد از ما نیز کسی نتواند آنرا از بین ببرد و توسعه پیدا کند.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: همچنین پروژه تاریخ شفاهی ورزش را در حوزه های مختلف از جمله رویدادهای ورزشی (آسیایی، جهانی،المپیکی)، قهرمانان ما، مدیران ورزشی کشور، فدراسیون ها و انجمن های ورزشی و اماکن ورزشی فعال کردیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون تعدادی از فدراسیون ها نیز با کمک کارشناسان ما پروژه تاریخ شفاهی خود را آغاز کرده اند که بهتر است انجمن های ورزشی نیز برای ثبت تاریخ رشته خود این کار را با همکاری کارشناسانی که ما در اختیارشان خواهیم گذاشت، شروع کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: با توجه به کمی بودجه ، برای توسعه سخت افزاردر ورزش نیازمند توسعه منابع هستیم  که خوشبختانه انجمن های ورزشی در این زمینه موفق تر از رشته هایی مثل فوتبال بودند وبه شناسایی هرچه بیشتر منابع جدید برای توسعه سخت افزاردر ورزش نیازمندیم که این مهم با کمک انجمن ها و فدراسیون ها امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: مجموعه ظرفیت های کمیته ملی المپیک از جمله آکادمی، سالن ها، هتل و.... در اختیار انجمن هاست و تفاوتی بین انجمن ها و فدراسیون ها نیست و می توانند از این امکانات بهره مند شوند.
صالحی امیری افزود: متاسفانه سرمایه گذاری ما در رشته های انجمن ها کافی نبوده همانطور که شاهد بودید  کشوری همانند اندونزی توانست با رشته پنچاک سیلات،  رنک خودش را افزایش چشمگیری دهد،  دنیا رنک و مدال را می شناسد و ما نیز برای موفقیت باید توجه بیشتری به رشته های اینچنینی کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه آقای علیپور زحمات زیادی برای انجمن های ورزشی کشیده است و باید با همکاری بیشتر ما انجمن هایی که ظرفیت فدراسیون شدن را دارند حمایت کنیم و سایرین را تقویت کنیم تا بتوانیم در این رشته ها نیز موفقیت کسب کنیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطر نشان کرد: به اعتقاد من ورزش به سکو ختم نمی شود بلکه باید ورزش را اجتماعی کرد، ورزش باید بین مردم باشد و مردم باید احساس رضایت، نشاط و شیرین کامی از ورزش داشته باشند و پرداختن به این حوزه از سکو رفتن مهم تر است.

 

 

همچنین در ادامه این نشست کیکاوس سعیدی سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک  گفت: کمیته ملی المپیک خانه انجمنهای ورزشی است و لازم است از مدیریت محمد علیپور در جهت سرپا نگه داشتن این فدراسیون بزرگ و پرکار و از همه مهمتر مدیریت تفویض اختیار ایشان تقدیر ویژه داشته باشم.
در ادامه این جلسه روسای انجمنها و نواب رییس بانوان آنها به تفکیک با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت انجمنهای خود نقطه نظرات مختلفی را مطرح کردند و همگی از برپایی این نشست پربار ابراز رضایت کرده و از شخص دکتر صالحی امیری قدردانی کردند.
در پایان این نشست همچنین حکم سرپرست نایب رئیسی بانوان "لیلا سادات محمدیان" مسئول جدید امور ورزش بانوان فدراسیون انجمنهای ورزشی توسط دکتر صالحی امیری به ایشان اهدا شد و از روءسا و نواب رئیس انجمن های ورزشی تقدیر شد.


۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.