اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک ؛انتشار کتاب مربیگری تنیس و مرگ اسطوره اسکی چک

اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک ؛انتشار کتاب مربیگری تنیس و مرگ اسطوره اسکی چک
"میلو سلاو بلونوزنیک" اسطوره اسکی چک در تاریخ دوازدهم ژانویه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ متوفی مدتهای مدیدی ریاست کمیته فرعی اف ، آی، اس را برای " تپه های پرش" عهده دار بود. این اسطوره پرش با اسکی چک تبار اولین ورزشکاری است که بیش از یکصد متر پریده است. وی در سال 1948 در بازیهای المپیک زمستانی در سنت موریتس شرکت کرد. "بلونوزنیک" پس از دوران قهرمانی در پستهای مختلف کرده است.

*آلبرت دوم پادشاه بلژیک در تاریخ بیست و ششم ژانویه ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک را در کاخ سلطنتی در بروکسل بحضور پذیرفت.
آقای روگ همان روز در مراسم اعطاء نشان لیاقت ملی ورزش جایزه ای که از سوی شهر بروکسل راه اندازی و اعطاء می شود. شرکت کرد
ریاست کمیته بین المللی المپیک در حال حاضر در ونکوور محل برگزاری بازیهای المپیک زمستانی به سر می برد. وی قبل از بازیها مدیریت مذاکرات هیئت اجرائی را در تاریخ هفتم و هشتم فوریه و یکصدو بیست و دومین نشست کمیته بین المللی المپیک را در تاریخ دهم الی دوازهم فوریه عهده دار خواهد بود.
* بتازگی اطلاع یافته ایم که عیسی هایاتو از سوی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک کامرول به تالار افتخار ورزشهای کامرون راه یافت. بدین ترتیب نامبرده در بین 50 شخصیتی که طی 50 سال گذشته ثمره خود را در ورزش بنمایش گذاشته اند جای گرفت. "عیسی هایاتو" که همچنین رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF ) می باشد بعنوان شخصیتی با والاترین قابلیت دید در سطح بین المللی مورد شناسائی رسمی قرار دارد.
*کمیته بین المللی المپیک در تاریخ بیست و پنجم ژانویه موقعیت متحد المپیک و جنبش ورزشها را پیرامون آنکه تعبیر ورزش در محل در معاهده جدید لیسبون در اتحادیه اروپا (EU)چگونه خواهد بود راه اندازی نمود."جوزف. اس. بلاتر" عضو کمیته بین المللی المپیک و رئیس فیفا در اجلاسی با "خوزه لوئیس ردیگوز ژاپاتا نخست وزیر اسپانیا نامه این موضع گیری را برای ریاست دوره ای اسپانیا ارائه داد. امضاء کنندگان عبارت بودند از کمیته بین المللی المپیک، کمیته های المپیک اروپا (EOCs) سازمان های پوشش دهنده فدراسیون بین المللی (A/OWF,ASOIF) و اسپورت آکورد.
*کمیته بین المللی المپیک در تاریخ بیست و دوم ژانویه حقوق تلویزیونی برای بازیهای المپیک 2010 و 2012 را به تلویزیون ملی شیلی (TVN) و کانال 13 در شیلی:
Corporation de Television deladela Universidad Catdica
واگذار کرد.

*فدراسیون بین المللی تنیس (آی. تی . اف) در بیانیه خبری خود انتشار کتابچه راهنمای مربی گری را توسط بخش مربی گری و توسعه اعلام نموده است. این کتابچه راهنما که توسط:
Tennis Stroke Producttions تحت عنوان توسعه تکفیک آی . تی. اف منتشر شده اصول فنی توسعه ضربه را از دیدگاه علمی ارائه میدهد. راهنمای مورد بحث یکی دیگر از تعداد انتشاراتی است که بعنوان بخشی از برنامه آموزش مربیان آی.تی.اف تهیه گردیده که در حال حاضر در بیش از 80 کشور عضو از آن بهره برداری میشود.
*گروه پخش فرهنگی کمیته ملی المپیک برزیل هفته گذشته مرکز والیبال Ben، طرح ویژه ای در Realengo منطقه ای در ریودو ژانیرو را مورد بازدید قرار داد. "نالبرت بیتنکورت" قهرمان المپیک 2004 یکی از میهمانان کمیته ملی المپیک بود که به مدت دو سال فعالیت هائی از این نوع را به اجرا در آورده است . هدف از راه اندازی این طرح ویژه معرفی المپیک گرائی و آرمان های آن به جوانان و نوجوانان جوامع مختلف می باشد. در این رویداد در حدود 50 دانش آموز در مرکز والیبال Bene شرکت کردند.
شرکت کنندگان توانستند با تالبرت عکس گرفته و از وی برای تی شرکت های خود امضاء بگیرند و حتی سئوال های متعددی مطرح نمایند.
کمیته ملی المپیک اسپانیا و فدراسیون شهرها و استان های اسپانیا در تاریخ بیست و نهم ژانویه در مادرید قرارداد همکاری را به امضاء رساندند. هدف از انعقاد این قرارداد حفظ روح همکاری در چارچوب سایر فعالیت های ورزشی، پروژه های اجتماعی یکپارچه و سایر پروژه ها و فعالیت های ترویجی می باشد.

*جام ورزش و مبارزه علیه دوپینگ کمیته بین المللی المپیک 2009 در ضیافت شام سالانه کمیه ملی المپیک مالزی در تاریخ شانزدهم ژانویه به " مانیکا واراگام جگاتسان" توسط " تونکو عمران" رئیس کمیته ملی المپیک و عضو کمیته بین المللی المپیک اعطاء شد. نامبرده از سال 2002 قائم مقام رئیس کمیته ملی المپیک بوده و در مبارزه علیه دوپینگ از زمان انتصاب وی بعنوان عضو کمیته طبّ ورزشی کمیته ملی المپیک در دهه 1980 در صف مقدم جای داشت. او امروز ریاست کمیته های پزشکی کمیته ملی المپیک و فدراسیون بازیهای جنوبشرق آسیا را عهده دار می باشد. وی همچنین مشاور پزشکی افتخاری فدراسیون بازیهای کشورهای مشترک المنافع، رئیس کمیسیون پزشکی شورای المپیک آسیا، عضو گروه تحقیقاتی کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک از سال 2007 می باشد. نامبرده که یک پزشک است در بازیهای المپیک 1960، 1964، 1968 در دوومیدانی شرکت کرده و در بازیهای آسیا چند مدال تصاحب نموده است.
* "فرانسیسکو بورا دیبوس" در مجمع اخیر کمیته ملی المپیک پرو بعنوان دبیرکل برگزیده شد. همچنین سه عضو جدید: "ماگی مارتینکی موتوما"، " کارلوس مانوئل لابارث" و " ویکتور پوئنت آرنائو فورت" در هیئت اجرایی انتخاب شدند.
* اخیراً مطلع شده ایم که کمیته ملی المپيک یمن جام ورزش و مبارزه علیه دوپینگ کمیته بین المللی المپیک 2009 را به "علی الصباحی" در حضور "عبدالرحمن ال آکوآ" در جریان مراسمی که در مرکز المپیک در صنعا برگزیده شد اعطاء کرده است "علی الصباحی" عضو مجمع عمومی کمیته ملی المپیک این جام را به پاس اشتراک مساعی و نقش های بسیار زیاد در جهت مبارزه علیه دوپینگ و ترویج جنبش المپیک دریافت کرد.
روح بازیهای المپیک نوجوانان
* بمنظور بزرگداشت شمارش معکوس برای اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان (YOC) که پس از طی 200 روز راس ساعت 10/20 (10/8 بعدازظهر) به وقت محلی در تاریخ چهاردهم اوت 2010 افتتاح خواهد شد کمیته بین المللی المپیک در تاریخ بیست و ششم ژانویه طرح "شناخت بصری" را برای این بازیها راه اندازی نموده است. این طرح که شما می توانید آنرا در پایگاه وب YOC با عنوان "مکعب" جستجو فرمائید. www.olympic.org/jui در کلیه برنامه های رسانه های خبری دیجیتالی و اجتماعی در ساختار برای سنگاپور 2010 و دوره های آینده از بازیهای نوجوانان گنجانده خواهد شد. در این راستا همچنین فیلمی تهیه شده است که از بیننده دعوت می شود برای درک از  "YOC DNA" چه تعبیری دارد آنرا مورد بازدید قرار دهند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه وب YOC مراجعه فرمائید.
سازمان های به رسمیت شناخته شده
۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۰:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.