ششمین نشست اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل برگزار شد؛تاکید بر بحث آموزش و استفاده از پتانسیل های آموزشی

ششمین نشست اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل برگزار شد؛تاکید بر بحث آموزش و استفاده از پتانسیل های آموزشی
اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المژیم روز گذشته ششمین نشست سالجاری خود را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ششمین جلسه کمیسیون توسعه روابط بین الملل با حضور عزیزی، شهنازی، کبریایی، دکتر فاطمه سلامی، ماندانا رسولی و حمیرااسدی روز گذشته در محل ستاد برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی برگزار شد که طی آن اعضا به بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص موارد زیر پرداختند:
در ابتدای این نشست جعفری گزارش شرکت خود در اولین دوره آموزش المپیک، مطالعات برگزاری رویدادهای المپیک را که از تاریخ 10 مهر ماه لغایت 16 آذرماه 88 در المپیای یونان برگزار شد را به اطلاع اعضاء رساند. در این دوره آموزشی 30 نفر شرکت کننده از کشورهای مختلف شرکت داشتند. نمایندگان عمان و ایران از کشورهای خاورمیانه در این دوره پذیرفته شده بودند. هدف اصلی دوره آموزش مفاهیم و اهداف جنبش المپیزم و تاریخ المپیک به دانشجویان دوره بود. از جمله مفاد آموزشی دوره تاریخچه المپیک، توسعه و احیای آموزش المپیک، فلسفه ورزش و اخلاق در المپیک، روابط بین الملل و حقوق بشر در ورزش بود. در کنار برنامه های پیش بینی شده آموزشی، بازدیدهایی نیز از اماکن تاریخی و بناهای المپیک باستان برای دانشجویان در نظر گرفته شده بود. با توجه به مرتبط بودن موضوع روابط بین الملل و حقوق بشر در ورزش مقرر شد جزوه آموزشی مربوطه جهت بهره برداری در اختیار کمیسیون توسعه روابط بین الملل قرار گیرد. همچنین مقرر شد گزارش شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مشابه از طریق سایت کمیته ملی المپیک و آکادمی در اختیار عموم و علاقمندان قرار گیرد.
جعقری در ادامه  این نشست اظهار داشت:  ترم دوم این دوره آموزشی از تاریخ 28 فروردین لغایت 28 خردادماه برگزار خواهد شدکه دانشجویان شرکت کننده باید پایان نامه ای را در ارتباط با مبحث المپیک و المپیزم در پایان دوره ارائه نمایند. با توجه به اهمیت انعکاس عملکرد بخش آموزش مقرر شد از مسیبی رئیس کمیته آموزش و خانم جعفری دعوت به عمل آید تا در جلسه هیئت اجرایی گزارش های لازم را ارائه فرمایند.
همچنین مقرر شد به منظور حضور مستمر و مداوم نمایندگان کشورمان در اینگونه دوره های آموزشی مهم حمایت های لازم از سوی کمیته  ملی المپیک به عمل آید.
در ادامه با توجه به پیشنهاد کبریایی مقرر شد هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه به عمل آید تا در موافقت نامه هایی که با کشورهای مختلف در زمینه های آموزشی و فرهنگی امضاء می شود در زمینه اعزام متخصصان و کارشناسان ورزشی و استفاده از بورسیه های مرتبط با ورزش و المپیک پیش بینی های لازم صورت پذیرد.
در ادامه مسیبی گزارش مختصری در خصوص برنامه های آموزشی و توسعه فرهنگ  المپیک و المپیزم ارائه نمودند. مقرر شد هماهنگی های لازم جهت شرکت آقای مسیبی در جلسه آینده هیئت اجرایی به عمل آید تا اطلاعات و گزارش لازم به اعضاء هیئت اجرایی منعکس گردد.
در ادامه مبحث آموزش موارد زیر به تصویب اعضاء رسید:
 -1بحث آموزش در هیئت اجرایی مطرح شود.
 -2موضوع استفاده از بورسیه های مختلف مرتبط با ورزش و المپیزم از طریق وزارت امور خارجه پیگیری شود.
 -3سمینارها و گردهمایی های المپیزم با همکاری آکادمی ملی المپیک برگزار شود. پیشنهاد گردید یک دوره آموزش المپیزم و Sport Governance در کیش بزگرار شود.
 -4مقرر شد پیشنهادات کمیسیون از طریق خانم رسولی در سازمان تربیت بدنی مورد پیگیری قرار گیرد.
 -5مقرر شد کبریایی هماهنگی های لازم را با معاونت آموزش سازمان توسعه و فرهنگ زبان هلنیک یونان به عمل آورند در دوره های آموزشی که در کشورمان برگزار می شود از امکانات این سازمان همچون اعزام اساتید و مدرس استفاده شود.
-6مقرر شد کبریایی هماهنگی های لازم را با سفارت یونان در تهران به عمل آورد تا مسئولین کمیسیون در جلسه مشترک با نمایندگان سفارت زمینه های لازم را برای انجام همکاری های متقابل ورزشی به وجود آورند.
 7-مقرر شد از ظرفیت های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در زمینه ورزش در جهت حمایت از نخبگان ورزش خارج از کشور بهره برداری گردد.
گفتنی است ، در پایان این نشست که تا ساعت 13 ادامه داشت مقرر شد موضوع آیین نامه اعزام های آموزشی و پژوهشی در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.
لازم به ذکر است، مسیبی مدیر کمیته آموزش کمیته ملی المپیک و خانم جعفری بعنوان میهمان در این نشست حضور داشتند.
.
۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۱۱:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.